شناسهٔ خبر: 66934432 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بزودی، راه‌اندازی اورژانس ۱۱۵ بانوان در بوکان

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان از راه‌انداری نخستین پایگاه فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی بانوان در بوکان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  با حضور مدیر حوادث فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی  آذربایجان غربی مجوز راه‌اندازی نخستین پایگاه  فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی بانوان در بوکان صادر شد.

  مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان با اشاره به موقعیت جغرافیایی بوکان گفت: شهرستان بوکان با قرارگرفتن در موقعیت بی‌نظیر جغرافیایی به مرکزیت چندین شهرستان درآذربایجان غربی و کردستان با جمعیتی بالای ۱ میلیون نفر تبدیل شده است.

 علی حسین‌زاده افزود: جدای از این بوکان با قرارگیری در راه‌های ارتباطی سه استان آذربایجان غربی، شرقی و کردستان از ترافیک ویژه‌ای برخوردار است که متأسفانه به علت عدم وجود راه‌های استاندارد حوادث ناگوار رانندگی در مسیرهای منتهی به این شهر روی می‌دهد.

 وی ادامه داد: از لحاظ جمعیتی شهرستان بوکان سومین شهر پر جمعیت استان است و راه‌اندازی پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی (۱۱۵) ویژه بانوان، پایگاه جدیدی برای خدمت‌رسانی مضاعف به بانوان و از نیازهای اساسی و مبرم است.

  مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان نیزدر این جلسه  گفت: طبق آمار میانگین رسیدن بر بالین بیمار در سطح استان برای حوادث شهری ۱۱ دقیقه و جاده‌ای ۱۲ دقیقه است اما در بوکان این میانگین به‌طوری‌که برای اتفاقات شهری هشت و جاده‌ای ۱۰ دقیقه است.

رضازاده افزود: بی‌تردید عملکرد مطلوب کارکنان فوریت‌های پزشکی بوکان در سطح استان پیشتاز است و همین مهم سبب رضایت‌مندی عمومی از این مرکز شده است.

 وی بیان کرد: بوکان امروز سومین شهر استان بعد از ارومیه و پیرانشهر می‌باشد که مجوز راه‌اندازی اورژانس پیش بیمارستانی (۱۱۵) بانوان برای آن صادر شده است و پس از فراهم نمودن مکان مستقل و زیرساخت‌ها در هفته آینده این پایگاه جهت ارائه خدمات به بانوان افتتاح می‌شود.

 در پایان مکان مستقل برای راه‌اندازی اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ بانوان تعیین و  مصوب شد هفته آینده این واحد افتتاح شود .

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما