شناسهٔ خبر: 66934066 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نصب ۴ تانکر آب در اردوگاه های مراقبتی زاهدان

۴ تانکر ۵۰ هزار لیتری در اردوگاه‌های میزبان زوار اربعین حسینی نصب شد.

صاحب‌خبر -

به دنبال بحران کم آبی و قطعی مکرر آب شهری در ایام اربعین حسینی (ع) در برخی از اردوگاه های میزبان، خرید و نصب 4 تانکر 50 هزار لیتری در دستور کار قرار گرفت. 

 به گزارش روابط عمومی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان صبح امروز از روند پیشرفت پروژه نصب تانکرهای آب هوایی در اردوگاه مراقبتی الغدیر زاهدان بازدید به عمل آورد.

منصور سعیدی در این بازدید از ساخت و نصب 4 تانکر آب با ظرفیت 50 هزار لیتر جهت تامین آب مصارف غیر شرب در اردوگاه های مراقبتی الغدیر زاهدان، مراقبی شهرستان سراوان، مراقبتی شهرستان هیرمند و اردوگاه مراقبتی سلمان نیمروز خبر داد و اظهار کرد: به دلیل تجربه بحران کم آبی در سال های گذشته در اردوگاه های مذکور در ایام اربعین حسینی (ع) و اقامت و حضور گسترده زوار در اردوگاه ها و همچنین آمار بالای ترانزیت اتباع در حوالی این ایام، سیستم آب شهری با افت شدید فشار یا قطعی آب مواجه می شد لذا به جهت جبران این معضل، آب رسانی به اردوگاه های فوق به صورت سیار صورت می پذیرفت که این امر نیز همواره با مشکلاتی همراه بود.

سعیدی افزود: امسال قبل از فرارسیدن ایام اربعین حسینی (ع) طی یک اقدام پدافندی به جهت رفع معضلات سال های گذشته نصب و راه اندازی تانکرهای هوایی در اسرع در دستور کار قرار گرفت که طی بازدید انجام شده با توجه به زمانبندی های پیشبینی شده پروژه آب رسانی در اردوگاه مراقبتی الغدیر از روند پیشرفت بسیار مطلوبی برخوردار است. 

وی افزود آب ذخیره شده در هر تانکر قابلیت تامین آب مصرفی غیرشرب 15 الی 20 روز هر اردوگاه را دارد.

 وی در پایان متذکر شد: جهت تامین آب شرب خنک برای اتباع خارجی نیز تانکری با گنجایش 20 هزار لیتر به همراه آب سردکن صنعتی بزرگ در اردوگاه بازگشتی الغدیر تعبیه شده است . 

در پایان این بازدید مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی ناظر فنی پروژه مذکور را موظف نمود تا طی برنامه ریزی های مدون، از سه پروژه دیگر در سایر اردوگاه ها نیز بازدید میدانی به عمل آورد و نتیجه را در اسرع به مدیران ستادی اداره کل وقت اعلام نماید.

نظر شما