شناسهٔ خبر: 66932401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

"باغ پرندگان" سوزا در جزیره قشم از ظرفیت بالای جذب گردشگر برخوردار است

قشم - ایرنا - شهردار سوزا از توابع بخش شهاب شهرستان قشم گفت: نخستین باغ پرندگان غرب جزیره قشم با پرندگانی کمیاب و نادر ایرانی، آسیایی و آفریقایی از ظرفیت بالایی در جذب گردشگر برخوردار است.

صاحب‌خبر -

عبدالله تشه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: مجموعه باغ پرندگان زولند واقع در پارک ساحلی شهر سوزا، جزیره قشم از امکانات مناسبی برای استفاده شهروندان و علاقه مندان به محیط زیست برخوردار است که باید به بهترین شکل معرفی شود.

وی ادامه داد: این باغ پرندگان دارای هشت بخش مجزا برای نگهداری از پرندگان آبزی و کنارآبزی، شکاری، ماکیان سانان، کبوترسانان، زینتی، شترمرغ‌ ها، طاووس‌ ها و کروکودیل ها است که در حال حاضر ۵۰ گونه در این باغ نگهداری می ‌شوند.

شهردار سوزا از توابع بخش شهاب شهرستان قشم توضیح داد: باغ پرندگان و حیات وحش مجموعه تفریحی زولند، فرصتی بی‌ نظیر در حوزه گردشگری داخلی و خارجی است که گونه‌ های مختلفی از پرندگان و حیوانات از جمله سهره گور خری، انواع طوطی، مرغ عشق، عروس هلندی، طوطی های کوتوله، میناها، مرغ و خروس های زینتی، مرغ شاخدار، کبک، بلدرچین، قرقاول، مرغ ابریشمی، شتر مرغ، میمون، شتر، بزکوهی، گراز، بوقلمون، سنجاب، لاک پشت، طاووس، عقاب، قموری و کروکودیل در آن نگهداری می شوند.

تشه اضافه کرد: بهای بلیت ورودی باغ پرندگان برای بزرگسالان پانصد هزار ریال و برای کودکان سیصدهزار ریال برای هر نفر تعیین شده و ساعت بازدید آن به صورت یکسره از هشت صبح تا ۱۹ عصر است.

وی گفت: این باغ پرندگان با نگهداری گونه‌های خاص و گاه کمیاب در یک مکان و با تلاش برای پیاده سازی شاخص‌ های محیط طبیعی و اکوسیستم حیات وحش پرندگان، می تواند مکانی برای پژوهش و تحقیق پرنده شناسان و بوم شناسان ورودی به جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب باشد.

شهردار سوزا آشتی قشموندان و گردشگران با طبیعت و آشنایی و ایجاد علاقه در عموم شهروندان به ویژه گروه سنی کودکان و نوجوانان در کنار تفریح، آموزش، پژوهش و حفاظت از پرندگان را از دیگر دستاوردهای احداث این مجموعه عنوان کرد.

وی بیان کرد: وجود سه کروکودیل‌ها بسیار نایاب به نام های (کیان، کیانا و طوفان)، سه میمون بزرگ به نام های (ستایش، تیمور و فلیپ)، یک گراز به نام (غضنفر)، ۲ میمون کوچک به نام های (رامین و مینا) و یک شتر زیبا به نام (نگین) و شنیدن صدای دلنشین پرندگان، دیدن طاووس های زیبا و رنگارنگ، تماشای ابهت عقاب های خال دار بزرگ و تالابی از مهم ترین ویژگی ها و حس و حال عجیب حضور کودکان و نوجوانان در این باغ پرندگان است.

شهر سوزا یکی از شهرهای ساحلی جنوبی جزیره قشم است که به دلیل داشتن ساحل زیبا، آثار تاریخی و ظرفیت بوم گردی، یکی از مقاصد سفر گردشگران داخلی و خارجی است.

شهر بندری سوزا با شهرهای خمیر، بندرعباس، درگهان، قشم و جزایر لارک، هرمز و هنگام مجاورت دارد.

این شهر دارای محدوده‌ طرح ترافیک و زوج و فرد نیست و از اماکن مهم گردشگری این شهر می‌ توان به ساحل بکر و بسیار زیبا، پارک ساحلی، بومگردی‌ ها و رستوران‌ های فراوان و کمپ پارک سوزا اشاره کرد.

نظر شما