شناسهٔ خبر: 66931830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

جمعیت قرقاول‌های گلستان ۲۵ درصد افزایش یافت

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست گلستان با اشاره به شمارش ۸۰۰ طاقه قرقاول در زیستگاه‌های این استان گفت: جمعیت قرقاول در گلستان نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو محمود شکیبا در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پرنده قرقاول به عنوان یک گونه حمایت شده در حاشیه جنگل‌های پهن برگ در استان زیست می‌کند و پراکندگی آن از غرب حوزه شهرستان بندرگز تا شرق پارک ملی گلستان به طول ۲۰۹ کیلومتر در بوته زار‌های تمشک، زمین‌های کشاورزی و باغات و حاشیه جنگل‌هاست.

وی گفت: یک بار آن در فصل بهار و آغاز جفت گیری این گونه در زمانی که جنس نر شروع به آوازخوانی در زیستگاه می‌کند بر اساس ثبت صدا و مشاهده مستقیم و بار دوم فصل پاییز بعد از برداشت محصولات کشاورزی با توجه به پوشش مناسب گیاهی منطقه، از طریق مشاهده مستقیم انجام می‌شود.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان افزود: بیشترین قرقاول شمارش شده با ۲۰۰ عدد مربوط به پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست کره می‌شود.

شکیبا افزود: سرشماری به مدت ۴۰ روز در مناطق حفاظت شده پارک ملی گلستان، کلاله (منطقه شکار و تیراندازی ممنوع عزیز آباد)، منطقه جنگلی شش آب رامیان، مینودشت (منطقه شکار و تیراندازی ممنوع نیشاک و منطقه حفاظت شده لوه)، علی آباد کتول، کردکوی، بندرگز و گرگان انجام شد.

شکیبا یادآور کرد: سرشماری امسال نشان از افزایش ۲۵ درصد جمعیت قرقاول‌ها در مقایسه با ۶۰۶ مورد سال گذشته دارد بطوریکه امسال ۸۰۰ طاق‌های قرقاول شمارش شده است.

نظر شما