شناسهٔ خبر: 66931491 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

در راستای حمله رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح مطرح شد:

رفح روی فتح را خواهد دید

به‌تازگی جنگنده‌های متجاوز ارتش رژیم صهیونیستی چادرهای آوارگان فلسطینی را در شمال‌غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند. در این جنایت شماری از فلسطینیان، شهید و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند. دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد، ارتش اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت بیش‌ از ۱۰ مرکز اسکان آوارگان فلسطینی را در رفح بمباران کرده است.

صاحب‌خبر -

به‌تازگی جنگنده‌های متجاوز ارتش رژیم صهیونیستی چادرهای آوارگان فلسطینی را در شمال‌غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند. در این جنایت شماری از فلسطینیان، شهید و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند. دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد، ارتش اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت بیش‌ از ۱۰ مرکز اسکان آوارگان فلسطینی را در رفح بمباران کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی، چادرها و مراکز اسکان آوارگان در شمال‌غرب رفح را با ۷ موشک و بمب بزرگ بمباران کرد. سازمان امداد و نجات غزه نیز اعلام کرد، براثر جنایت رژیم صهیونیستی در رفح، افراد زیادی دچار قطعی عضو یا سوختگی شدید شده‌اند و زنان و کودکان زیادی نیز قربانی شده‌اند. 
همچنین جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد، جنایت رژیم صهیونیستی، یک بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به دستور اخیر دیوان دادگستری بین‌المللی است که خواستار توقف فوری حمله به رفح شده بود.
 به نقل از الجزیره، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی اعلام کرد: با شدیدترین عبارت‌ها حمله به چادرهای آوارگان در رفح را محکوم می‌کنیم. سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: اسرائیل باید اجازه دهد کمک‌های بشردوستانه به‌صورت ایمن و بدون سنگ‌اندازی وارد نوار غزه شود. دوجاریک ادامه داد: طی ۳ هفته اخیر نزدیک به
 ۹۴۰ هزار فلسطینی در غزه ناچار به آوارگی شده‌اند. باید فورا ترس و رنج در نوار غزه پایان بیابد. سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: باید تمامی گذرگاه‌های زمینی نوار غزه برای ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه گشوده شود. از اعضای سازمان ملل متحد می‌خواهیم که به احکام صادرشده از سوی دادگاه بین‌المللی کیفری پایبند باشند. دوجاریک در پاسخ به سؤالی درباره حمله ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه «المواصی» در رفح گفت: ما خواهان پایان‌یافتن تمامی این رخدادها هستیم. سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد: آژانس آنروا هیچ جایگزینی ندارد. این آژانس اقدامی حیاتی را صورت می‌دهد و ما به‌صورت کامل از آن حمایت می‌کنیم. ما باید به آتش‌بس انسانی در نوار غزه دست پیدا کنیم. سایر کشورها نیز توأمان با اعلام محکومیت این حملات از سوی سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار توقف این جنایات با انتشار بیانیه‌های رسمی شدند. همچنین در پی حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر رفح در جنوب نوار غزه، پوستری برای همدردی با مردم فلسطین و محکومیت این کشتار گسترده میلیون‌ها بار در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد.حمایت از کمپین همه چشم‌ها به رفح در سطح جهانی افزایش‌یافته است و سازمان‌هایی مانند کودکان را نجات دهید، آکسفام و کمپین همبستگی فلسطین نیز این شعار را استفاده کرده‌اند. هشتگ AllEyesOnRafah #بیش از ۱۹۵ هزار 
پست و میلیون‌ها بازدید در رسانه‌های اجتماعی به دست آورده است و در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز گسترش‌یافته است. باور فعالان و کارشناسان سیاسی این است که امروز جامعه جهانی یک‌دل و هم صدا با مردم بی‌پناه و آوارگان جنگی شده است و اقدامات رژیم صهیونیستی پیش روی تمامی مردم دنیا محکوم و غیرانسانی تلقی می‌گردد. به‌موجب محکومیت جامعه جهانی، امید است که پایان رژیم صهیونیستی فرارسد و کشتار مردمان مظلوم و کودکان بی‌دفاع متوقف گردد. در راستای حمله رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح به گفت‌وگو با علی‌اکبر علیزاده، نماینده مردم دامغان در مجلس دوازدهم و حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس دوازدهم پر‌داختیم که در ادامه می‌خوانید.

علی‌اکبر علیزاده، نماینده مردم دامغان در مجلس دوازدهم:
جنایت جنگی اسرائیل محکوم و پایان این رژیم نزدیک است

علی‌اکبر علیزاده، نماینده مردم دامغان در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار‌ «رسالت» با اشاره به حمله اشغالگران قدس به اردوگاه آوارگان در رفح به لزوم توقف جنایات جنگی علیه غیرنظامیان و اعتراض جامعه جهانی به حملات شکل‌گرفته پرداخت و دراین‌باره اظهارکرد: متأسفانه جنایتکاران عالم واژ‌ه‌ها را تغییر داده‌اند و آنانی را که برای استقلال سرزمین خود تلاش می‌کنند، تروریست می‌نامند. رژیم جعلی اسرائیل تاکنون بیش از ۳۷ هزار نفر از مردم مظلوم و بی‌پناه را به شهادت رسانده‌اند که بیشترشان زنان و کودکان بی‌پناه می‌باشند. علی‌رغم اعتراض جامعه جهانی به این موضوع اما‌ آمریکای خبیث امروز مانع از محکومیت این رژیم در سازمان ملل و شورای امنیت است. متأسفانه آمریکائیان علی‌رغم سردادن شعار حقوق بشر امروز با تمام وجود درصدد حمایت از این رژیم جعلی هستند و خود ناقض ادعای خود می‌باشند. وی افزود: رژیم اشغالگر قدس گمان می‌کرد که با عملیات 
طوفان الاقصی بهانه‌ای پیدا خواهد کرد و طی مدتی کوتاه به هدف‌های مشخص‌شده و خبیث خود خواهد رسید. خوشبختانه چنین نشد و رژیم جعلی اسرائیل نتوانست مردم مظلوم فلسطین را به کوچ اجباری مجبور کند. همچنین این رژیم نتوانست اسرای خود را آزادکند و تونل‌های زیرزمینی حماس را کشف کند. 
نماینده مردم دامغان در مجلس دوازدهم تصریح کرد: حدود ۳۰۰ روز از جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی می‌گذرد و این رژیم هیچ دستاوردی نداشته است بلکه درصحنه نبرد نیز شکست‌خورده است.
 علیزاده برمی همچنین خاطرنشان کرد: ادعای قدرت  رژیم صهیونیستی امروز زیر سؤال رفته است. این رژیم درحالی‌که همواره ادعای توانمندی داشت اما نتوانست در طوفان‌الاقصی از خود دفاع کند و باری دیگر در عملیات وعده صادق نیز شکست خورد. 
او متذکر شد: تمام قدرت و اقدامات کشورهای هم‌پیمان با اسرائیل بی‌ثمر بوده و امروز هیچ قدرتی برای شرح ادعاهای پوشالی جز حمله به مردمان بی‌پناه و غیرنظامیان ندارد. 
وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی جز حملات وحشیانه  امید دیگری ندارد و به سبب این حملات می‌کوشد تا شاید از وضعیت حال حاضر خود رهایی یابد. امروز حدود ۱۵۰ کشور ، فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند و این خود به‌صراحت مبرهن می‌دارد که رژیم صهیونیستی جعلی است و باید برود. 
او در پایان این گفت‌وگو متذکر شد: اسرائیل شکست بزرگی خورده و امیدی ندارد. براین اساس درصدد تغییر سرنوشت خود است. حمله به اردوگاه آوارگان در رفح جنایت جنگی است چراکه مردم در چادرها زندگی می‌کنند و نظامی نیز نمی‌باشند. جنایت جنگی اسرائیل محکوم است و تنها به سبب آن است که مردم فلسطین هراس پیدا کنند و دست از مقاومت بردارند. بی‌شک پایان مقاومت شکل نخواهد گرفت و همواره به وعده خداوند اطمینان مطلق خواهیم داشت. با توکل به خداوند مسلمانان جهان در مسجدالاقصی نماز باشکوه وحدت و جماعت خواهند خواند و دیگر رژیم جعلی تحت عنوان اسرائیل وجود نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس دوازدهم:
تمامی وجدان‌های بیدار جهانی جنایات جنگی اسرائیل را محکوم می‌کنند

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به حمله ارتش رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح ضمن محکومیت این جنایت جنگی اظهارکرد: در طول بیش از ۶ ماه گذشته، جنایات رژیم صهیونیستی ادامه داشته و این رژیم بیش‌ازپیش گستاخ شده است و جنایت جنگی خود را تشدید کرده است. پیش‌تر این رژیم اذعان می‌داشت که تنها به مقرهای جبهه مقاومت و حماس حمله می‌کند و درصدد کشتار غیرنظامیان نیست. این ادعاها همواره به سبب توجیه جنایات جنگی و وحشیانه علیه مردم بی‌پناه بود چراکه در عمل کشتار مردم اهمیتی برایشان ند‌ارد. 
وی افزود: امروز دیگر رژیم صهیونیستی سعی در توجیه جنایات خود ندارد و وقیحانه به اعمال نادرست خود می‌پردازد. اقدامات وحشیانه رژیم جعلی صهیونیستی امروز برای تمامی جهانیان آشکار است و در دیدگاه تمامی مردم دنیا، چادرها و خیمه‌های اردوگاه رفح را مورد تجاوز قرار می‌دهند. 
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس دوازدهم با تأکید بر‌ لزوم توقف جنایات جنگی تصریح کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی فاقد هرگونه توجیه است. به‌ویژه اکنون‌که درصدد کشتار مردم مظلوم، غیرنظامیان و کودکان بی‌گناه می‌باشد. بنابراین به‌هیچ‌عنوان نباید در برابر این جنایت سکوت کرد و می‌بایست با تمام توان این اقدام ظالمانه را محکوم ساخت. حجت‌الاسلام نقدعلی همچنین خاطرنشان کرد: تمامی وجدان‌های بیدار جهانی ازجمله دولت‌ها، تشکل‌ها، سازمان‌ها و مدعیان حقوق بشر امروز می‌بایست در مقابل این جنایات موضع‌گیری کنند و با تمام قدرت حملات وحشیانه علیه غیرنظامیان و مردم بی‌پناه را محکوم کنند. 
وی در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: به طورحتم محکومیت قاطع و اعتراض یک‌صدای جامعه جهانی در توقف این جنایات و جلوگیری از ادامه حملات وحشیانه این رژیم مؤثر واقع خواهد شد.

نظر شما