شناسهٔ خبر: 66930859 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز ثبت‌نام انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز دهم خردادماه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

با دستور وزیر کشور، ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد.

بر اساس معیارهای اعلام‌شده از سوی شورای نگهبان، سن داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در هنگام ثبت‌نام باید حداقل  ۴۰ و حداکثر ۷۵ سال تمام باشد.

همچنین، داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری باید حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن بوده و سابقه چهار سال مدیریت اجرایی در سطح کلان کشور را در کارنامه خود داشته باشند.

علاوه بر این، بر اساس ابلاغیه‌های موجود، وزرا، استانداران، شهرداران شهرهای بالای دو میلیون نفر جمعیت، فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشگری و بالاتر و همچنین نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی می‌توانند برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری اقدام کنند.

احمد وحیدی وزیر کشور در ساعات ابتدایی آغاز فرایند ثبت‌نام در محل ستاد انتخابات وزارت کشور حاضر شد و مقابل خبرنگاران درباره روند نام‌نویسی داوطلبان در چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری توضیح داد. 

به گفته وحیدی، ثبت‌نام داوطلبان ۵ روز، تاییدصلاحیت‌ها ۷ روز و زمان تبلیغات ۱۵ روز است و بعدا وارد فرآیند اخذ رای خواهید شد.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد که با حضور احزاب سیاسی و رسانه‌ها انتخابات خوبی را شاهد باشیم و این دوره از انتخابات هم مانند انتخابات مجلس در سلامت کامل و با مشارکت گسترده همه مردم برگزار شود.

وی اضافه کرد: در شرایط حساس جمهوری اسلامی ایران ملاحظه کردیم که با وجود چنین ضایعه بزرگی، با هدایت مقام معظم رهبری و قانون قوی اساسی، بحران پشت سر گذاشته شد و خللی در کار‌های کشور ایجاد نشد، اگرچه غم عزیزان ما را در ناراحتی فرو برده است.

وحیدی در پایان تاکید کرد: از همه دعوت می‌کنیم در مرحله پیش رو و تبلیغات و سایر مراحل همه ضوابط را برای داشتن یک انتخابات خوب رعایت کنند و همگان برای مشارکت گسترده در ۸ تیر آماده باشند.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور روز یکشنبه اعلام کرد که ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت حضوری انجام می‌شود. وی در گفتگو با رسانه‌ها تاکید کرده است که فقط افرادی که واجد شرایط هستند برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کنند.

اولین کاندیدای واجد شرایط ثبت‌نام کرد
محمدرضا صباغیان بافقی، نماینده مجلس از حوزه مهریز، ابرکوه ، بافق و مهاباد برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. وی پس از ثبت‌نام، در جمع خبرنگاران گفت که دولت‎ها تاکنون نتوانسته‌اند مشکلات اقتصادی را حل کنند چراکه مشکلات مردم با شعار دولت‌ها حل نمی‌شود.

صباغیان در ادامه با بیان اینکه ریشه مشکلات مردم در ساختار سیاسی و اداری کشور است، گفت: تا این ساختارها اصلاح نشود، دولت‌ها در همان ریل قبلی حرکت خواهند کرد. بنابراین، باید امروز یک نفر چاقوی جراحی بردارد و ساختار سیاسی و اداری کشور را اصلاح کند.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری

چراغ دوم را کواکبیان روشن کرد
مصطفی کواکبیان، فعال سیاسی و نماینده اسبق مجلس هم در اولین روز ثبت‌نام، با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرد.

کواکبیان در گفتگو با رسانه‌ها، نام دولت خود را «صداقت با مردم» اعلام کرد و گفت ۱۵ برنامه مهم و راهبردی برای اقتصاد کشور دارد. وی همچنین با انتقاد از بالا بودن نرخ تورم و بیکاری، کاهش وابستگی بودجه به درآمد‌های نفتی و توسعه سرمایه‌گذاری داخلی را جزو برنامه‌های خود عنوان کرد.

نتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری

نام‌نویسی مقتدایی در انتخابات ریاست‌جمهوری

پس از صباغیان و کواکبیان، عباس مقتدایی سومین کاندیدای واجد شرایطی است که امروز با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ثبت نام کرد.

مقتدایی نمایندگی مردم در مجالس نهم و یازدهم را در کارنامه خود دارد و اکنون نیز نماینده ملت در مجلس دوازدهم است.

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران گفت: همه بخش‌های کشور نیازمند رسیدگی هستند و شعار انتخاباتی من «ایران ما» است.

او بیان کرد: ایران ما باید رویکرد‌های تمدن ساز خود را دنبال کند؛ انشاالله این انتخابات امید ایرانیان را بیشتر خواهد کرد و طمع دشمنان را کور می‌کند.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری

حشمتیان به ستاد انتخابات آمد

قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب نیز با حضور وزارت کشور در انتخابات ثبت‌نام کرد.

وی پس از ثبت‌نام در انتخابات و در جمع خبرنگاران اعلام کرد: نام دولت من، «دولت رفاه» خواهد بود. اگر تاکنون دیده نشدم، به این دلیل بود که کسی پشت من نبوده است

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری

سعید جلیلی داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم امروز به ستاد انتخابات آمد و در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

جلیلی پس از نام نویسی در انتخابات تاکید کرد: امروز به دولتی نیاز داریم که با همه وجود، عزم اراده و برنامه داشته باشد.رئیس جمهور بعدی باید همانند رئیس جمهور شهید قدر سرمایه بزرگ ملت را بداند.

وی گفت: رئیس‌جمهور باید بداند چه فرصت هایی وجود دارد. رئیس‌جمهور باید به برنامه اشراف کامل داشته باشد. رئیس‌جمهور باید به حداقل‌ها راضی نباشد و به قله‌ها نگاه کند.

آغاز ثبت‌نام انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری

اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ساعت ۱۸ به پایان رسید.

 

نظر شما