شناسهٔ خبر: 66938926 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چه کسانی نامزد شدند؟

صاحب‌خبر -

شفقنا- از صبح امروز (پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳) با دستور وزیر کشور ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری در ستاد انتخابات وزارت کشور آغاز شد.

سخنگوی ستاد انتخابات: تاکنون سه داوطلب دارای شرایط قطعی ثبت نام بودند

به گزارش شفقنا، محسن اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد: براساس قانون انتخابات ریاست جمهوری و مصوبه شورای نگهبان مقرر شد داوطلبانی که دارای شرایط هستند در بخش بررسی مدارک، مدارک آنها بررسی شود و چنانچه دارای شرایط بودند ثبت نام قطعی از آنان به عمل آید بر همین اساس همکاران ما در ستاد انتخابات کشور میزبان برخی از داوطلبان بودند و این فرایند تا ساعت ۱۸ امروز ادامه خواهد داشت. تاکنون سه داوطلب دارای شرایط قطعی ثبت نام بودند و ثبت نام آنها قطعی شده است.

صباغیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد

محمدرضا صباغیان بافقی، نماینده دوره دهم، یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.صباغیان در حوزه انتخابیه مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم، بهاباد و مروست به مجلس دوازدهم راه یافت.محمدرضا صباغیان بافقی، نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی بوده و سابقه فعالیت در آموزش و پرورش به عنوان دبیر را داراست. وی در سال ۱۳۴۷ در بافق متولد شد و در رشته علوم سیاسی تحصیلاتش را ادامه داد و مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی دریافت کرد. صباغیان دبیر آموزش و پرورش بوده و در دهمین و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد راهی خانه ملت شده بود.

کواکبیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد

مصطفی کواکبیان با حضور در وزارت کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.کواکبیان دانش‌آموختهٔ کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق و دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس و مدرس دانشگاه علامه طباطبایی است. وی دبیرکل حزب مردم سالاری و رئیس ائتلاف اصلاحات و عضو فراکسیون خط امام مجلس هشتم بود. کواکبیان پیش از این نائب‌رئیس شورای حزب همبستگی بوده‌است.

مقتدایی برای کاندیداتوری ثبت نام کرد

«عباس مقتدایی»نماینده مردم اصفهان و ورزنه در ادوار نهم، یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

سعید جلیلی داوطلب انتخاب ریاست جمهوری شد

«سعید جلیلی» برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد.

سعید جلیلی (زادهٔ ۱۵ شهریور ۱۳۴۴) سیاستمدار اصولگراست که هم‌اکنون به‌عنوان عضو شورای راهبردی روابط خارجی، عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام و نمایندهٔ رهبری در شورای عالی امنیت فعّالیت می‌کند.

جلیلی سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس گروه مذاکره‌کنندهٔ هسته‌ای ایران را نیز از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ برعهده داشت.

حشمتیان رئیس خانه احزاب ایران به ستاد انتخابات آمد

قدرت علی حشمتیان رئیس خانه احزاب ایران برای ثبت نام در انتخابات دوره چهاردهمین مجلس شورای اسلامی، وارد ستاد انتخابات کشور شد.

 

 

نظر شما