شناسهٔ خبر: 66928597 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

معاون امور اعضای صندوق اعتباری هنر خبر داد؛

عضویت ۱۰۳ هزار نفر در صندوق اعتباری هنر

زنجان- معاون امور اعضای صندوق اعتباری هنر گفت: ۱۰۳ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه عضو صندوق اعتباری هنر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، مسلم کریمی، عصر چهارشنبه در جلسه توجیهی هنرمندان و مسئولان فرهنگی استان زنجان اظهار کرد: اعضای صندوق شامل، هنرمندان، نویسندگان، روزنامه نگاران و فعالان قرآن و عترت هستند که فهرست و تعاریف هر یک در آیین نامه اجرایی عضویت صندوق، تعیین شده است.

وی با اشاره به عضویت ۱۰۳ هزار نفر در صندوق اعتباری هنر گفت: حمایت از این قشر فرهیخته همواره مورد تأکید صندوق اعتباری هنر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

کریمی، ترکیب اعضای این صندوق را در چهار گروه هنرمندان، نویسندگان، روزنامه نگاران و اصحاب رسانه و فعالان قرآن و عترت عنوان کرد و افزود: سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی و نمایشی در گروه هنرمندان، پژوهشگران، پدیدآورندگان کتب، نویسندگان دارای اثر نیز در گروه نویسندگان، روزنامه نگار، مدیرمسئول، سردبیر، مقاله نویس، خبرنگار عکاس، مترجم و مفسر، مدیرهنری، طراح گرافیک، طراح کاریکاتور، کتابت، کتاب آرایی و تذهیب قرآن کریم، آواها و نغمات دینی، قاریان و حافظان قرآن کریم از جمله اعضای زیرمجموعه این چهار گروه هستند.

معاون امور اعضای صندوق اعتباری هنر ادامه داد: فلسفه وجودی تأسیس این صندوق مبنی بر رفع دغدغه اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور است و خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی از صندوق صورت گرفته است.

کریمی با اشاره به اقدامات این صندوق در سه سال گذشته گفت: در اواخر دولت گذشته از ۲۰ هزار نفر هنرمندی که در صندوق تشکیل پرونده داده بودند تنها ۱۰ درصد مدارک هنری خود را ثبت کرده بودند.

وی با اشاره به اجرای طرح بهبود یا ساماندهی امور هنرمندان در سه مرحله گفت: در مرحله نخست نظرات ادارات ارشاد، انجمن‌ها و هنرمندان احصا شده و با تشکیل فراخوان وضعیت اعضای صندوق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون امور اعضای صندوق اعتباری هنر با اشاره به مزیت‌های این طرح در ارتباط با شناسایی واجدان شرایط گفت: در این طرح پایشی کسانی که به طور قطع هنرمند نیستند و فعالان هنری و ادارات ارشاد هر شهر، هنرمند بودن و فعالیت مستمر داشتن آنها را تایید نمی‌کنند، از صندوق حذف می‌شوند.

وی با بیان اینکه صندوق اعتباری هنر حمایت و صیانت از حقوق هنرمندان را وظیفه ذاتی خود می‌داند، افزود: ۳۸ طرح حمایتی برای هنرمندان از طریق صندوق اعتباری هنر تعریف شده است که اعضا می توانند از این طرح ها استفاده کنند.

نظر شما