شناسهٔ خبر: 66927820 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

هشتگ «همه چشم‌ها به رفح» در شبکه های اجتماعی پرطرفدار شد

در حالی که نظامیان غاصب صهیونیست به حملات خود به شهر «رفح» در نوار غزه ادامه می‌دهند، پویشی با شعار «همه چشم‌ها به رفح» در شبکه های اجتماعی پرطرفدار شده است.

صاحب‌خبر -

جبه گزارش سیتنا به نقل از نشریه فوربس، پویش «همه چشم‌ها به رفح» فراخوانی از سوی فعالان و گروه‌های بشردوستانه است که برای آگاهی مردم جهان از جنایات صهیونیست‌ها در جنگ غزه شکل گرفته است.
 
به نظر می‌رسد این شعار، از اظهار نظر «ریک پیپرکورن» مدیر دفتر سازمان جهانی بهداشت در اراضی اشغالی فلسطین نشأت گرفته باشد که در ماه فوریه (بهمن-اسفند) چند روز پس از اظهارات نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره حمله به «رفح» گفت: «همه چشم‌ها به رفح است». 

آن زمان نتانیاهو ادعا کرده بود که «رفح» آخرین سنگر‌های باقیمانده برای جنبش حماس در باریکه غزه است.

منظور «ریک پیپرکورن» از طرح این عبارت، جلب توجه جامعه جهانی به چیزی است که در شهر «رفح» رخ می‌دهد؛ جایی که حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از فلسطینیان در آن پناه گرفته‌اند و این در حالی است که رژیم اسرائیل با آگاهی از حضور جمعیت زیاد غیرنظامیان در این شهر به تهاجم نظامی به آن ادامه می‌دهد. 
 
سازمان‌ها و گروه‌های ضد جنگ و فعال در زمینه حقوق‌بشر این عبارت را تکرار کردند و از آن به عنوان یک شعار کلیدی در اعتراضات ضدصهیونیستی پاریس، لندن، استکهلم، نیویورک، لس‌آنجلس و بسیاری شهر‌های دیگر استفاده شد. 
 
بیش از ۱۹۵ هزار پست با میلیون‌ها بازدید برای هشتگ AllEyesOnRafah# در تیک تاک به اشتراک گذاشته شده است. این هشتگ در اینستاگرام هم پرطرفدار شده است.

یکی از معروف‌ترین ویدئو‌ها با این شعار در شبکه اجتماعی تیک تاک از «زک ماتری» خواننده پاپ آمریکایی - فلسطینی منتشر شده که در این ماه میلیون‌ها بازدیدکننده داشته است.

رژیم صهیونیستی پس از حمله روز یکشنبه که منجر به کشته‌شدن ده‌ها غیرنظامی در «رفح» شد، با خشم جامعه بین‌المللی مواجه شده است.

سران کشور‌های جهان از رژیم صهیونیستی به دلیل ادامه حملات به «رفح» علیرغم حضور بیش از یک میلیون غیرنظامی در آن انتقاد کرده‌اند.
 
دادگاه کیفری بین‌المللی هفته گذشته اعلام کرد که به دنبال صدور حکم بازداشت برای مقامات اسرائیلی از جمله نتانیاهو به اتهام ارتکاب جنایات جنگی است، اما این دادگاه راهی برای اجرای احکام خود پس از صدور آنها ندارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما