شناسهٔ خبر: 66925666 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

داداش پور:

ماموریت رایزنان علمی در راستای منافع ملی باز تعریف شده است

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ماموریت رایزنان علمی با توجه به تحولات جهانی و در راستای منافع ملی باز تعریف شده است.

صاحب‌خبر -

ماموریت رایزنان علمی در راستای منافع ملی باز تعریف شده است
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، داداش پور در نشست سالیانه رایزنان علمی ضمن تسلیت شهادت رییس جمهور و هیات همراه در گزارشی به رویکرد جدید سازمان امور دانشجویان در موضوع رایزنان علمی پرداخت و گفت: در ماموریت جدید رایزنان علاوه بر سرپرستی دانشجویان ایرانی خارج از کشور که به طور سنتی صورت می‌گرفت، جذب دانشجویان بین الملل، همکاری‌های علمی، دانشگاهی و انتقال فناوری نیز که در مسیر امتداد دیپلماسی علمی و نیل به مرجعیت علمی است به مأموریت‌ها افزوده شد.

وی نگاه سنتی را در عصر حاضر فاقد کارایی لازم دانست و افزود: اگر بخواهیم در دنیایی که دانش و علم لحظه به لحظه در حال تکامل و تغییرات است، حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید علاوه بر افزایش رایزنان علمی، ماموریت‌ها را هماهنگ با این تحولات تعریف نماییم.

رئیس سازمان امور دانشجویان به اهمیت تحقق مرجعیت علمی اشاره کرد و گفت: تحقق مرجعیت علمی و برنامه هفتم توسعه و منویات رهبری در خصوص جنبش نرم افزاری و چشم انداز‌ها اگر صورت گیرد، در عرصه علمی به جایگاه مطلوبی در دنیا خواهیم رسید و در چنین موقعیتی است که شاهد مهاجرت و ترجمه معکوس که از آرمان‌های مورد اشاره رهبری است، دست خواهیم یافت.

داداش پور به دو ماموریت اصلی رایزنان علمی اشاره کرد و افزود: سرپرستی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور و جذب حداکثری دانشجویان بین الملل با نگاه مرجعیت علمی و گسترش زبان فارسی اگر از سوی رایزنان علمی محقق شود، ما به مقصد و مقصود خود نائل شده ایم.

وی در پایان افزایش رایزنان علمی در حوزه کشور‌های آفریقایی، آمریکای لاتین و کشور‌های همجوار و همسو را در دستور کار سازمان عنوان کرد و از دستگاه‌های ذیربط در خواست کرد در تحقق این موضوع همکاری لازم را به عمل آورند.

گفتنی است؛ در این نشست رایزنان علمی به ارائه گزارش و نقطه نظرات خود پرداختند.

نظر شما