شناسهٔ خبر: 66925307 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کمک ۱۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

برنامه جهانی غذا از کمک ۱۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای کمک به دانش آموزان افغانستانی خبر داده است.

صاحب‌خبر -
برنامه جهانی غذا از کمک 10 میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای کمک به تغذیه مناسب دانش آموزان مکاتب کشور از طریق این سازمان خبر داده است.
 
برنامه جهانی غذا امروز (چهارشنبه، ۹ جوزا) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که کمک اتحادیه اروپا این برنامه را قادر می‌سازد تا فعالیت تغذیه در مکاتب را در سه ولایت دیگر که با سطوح بالای ناامنی غذایی مواجه‌اند، گسترش دهد.

از سویی هم رافائیلا ادیس، سرپرست دفتر اتحادیه اروپا در کابل گفته است که گرسنگی می‌تواند مانعی برای آموزش باشد.

او افزوه است کمک مالی اضافی اتحادیه اروپا به برنامه جهانی غذا، تضمین می‌کند که کودکان بیشتری در افغانستان غذای مغذی دریافت می‌کنند؛ زیرا برای کودکان ضروری است تا انرژی و تمرکز لازم را برای یادگیری مؤثر و حفظ سلامتی داشته باشند.

برنامه جهانی غذا گفته است به لطف کمک‌های مالی اضافی اتحادیه اروپا، می‌تواند بیسکویت‌های غنی‌شده یا خوراکی‌های مغذی تولیدشده‌ی محلی را بین دانش‌آموزان در بیش از ۱۰ هزار مکتب در هشت ولایت شامل فراه، غور، جوزجان، ننگرهار، نورستان، پکتیکا، ارزگان و زابل توزیع کند.

علاوه بر این، به‌گفته‌ی برنامه جهانی غذا، دختران در صنف‌‌های چهارم تا ششم برای خانواده‌های خود مواد خوراکی، از جمله روغن نباتی یا پول نقد دریافت خواهند کرد.

به‌گفته‌ی برنامه جهانی غذا، این کمک‌ها، تغذیه کل خانواده را بهبود می‌بخشد و خانواده‌ها را تشویق می‌کند تا فرزندان را در مکتب نگه دارند.

هسیائو وی لی، مدیر برنامه جهانی غذا در افغانستان گفته است فعالیت‌های تغذیه در مکاتب تأثیر مثبتی بر مشارکت و یادگیری داشته است و به خانواده‌ها کمک می‌کند تا فرزندان خود را در مکاتب ثبت‌نام کنند.

به‌گفته‌ی او، برنامه جهانی غذا در سال گذشته از ۱.۵ میلیون کودک در مکاتب حمایت کرده است.

هسیائو وی لی اضافه کرده است که برنامه جهانی غذا برای اولین‌بار در افغانستان با گسترش گستره‌ای وعده‌های غذایی در مکاتب، تولید محلی سمبوسه‌ی گیاهی را از مواد محلی غنی‌شده از طریق شبکه‌ای از نانوایی‌های محلی آزمایش خواهد کرد.

به‌گفته‌ی او، برنامه‌ریزی‌شده تا برای دو هزار کودک در روز در مکتب، دو سمبوسه‌ی پخته‌شده با کدو، اسفناج یا تخم مرغ، تخم مرغ و دانه‌ی سویا به‌عنوان میان‌وعده‌ی غذایی توزیع شود.

نظر شما