شناسهٔ خبر: 66924804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

۱۷۸ درصد پیشرفت تعهدات اشتغال‌زایی در استان مرکزی

مدیرکل تعاون استان مرکزی گفت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۹۹۶ شغل برای دستگاه‌های اجرایی تعهد شد، در حالی‌که ۱۹ هزار و ۶۰۷ شغل توسط دستگاه‌های اجرایی استان به ثبت رسید که ۱۷۸ درصد پیشرفت داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، جمشید امیدی مدیرکل تعاون استان مرکزی صبح امروز در نشست کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی با اشاره به ثبت اشتغال ایجادشده توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۹۹۶ شغل برای دستگاه‌های اجرایی تعهد شد، در حالی‌که ۱۹ هزار و ۶۰۷ شغل توسط دستگاه‌های اجرایی استان به ثبت رسید که ۱۷۸ درصد پیشرفت داشته است، تمامی شهرستان‌های استان مرکزی حداقل تعهدات را پوشش دادند و برخی بیشتر از تعهد را در سامانه ملی رصد ثبت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته شهرستان کمیجان، خمین و شازند به ترتیب بیشترین اشتغال را به ثبت رساندند، افزود: امسال ۱۱ هزار و ۶۲۴ نفر اشتغال برای دستگاه‌های اجرایی تعهد شده است که از این میزان ۴ هزار و ۳۵۹ شغل سهم فارغ‌التحصیلان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به عملکرد تسهیلات جز ۳ بند ب تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ به تفکیک نهاد‌های متولی بیان کرد: سال گذشته در مجموع ۱۱ هزار و ۵۵۶ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ و ۶ هزار ۸۱۹ پرونده به مبلغ ۱۰ هزار و ۹۹ میلیارد ریال ثبت نام شده که در مجموع ۴ هزار و ۱۰۷ پرونده به مبلغ ۵ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال به میزان ۴۶ درصد اعتبار پرداختی توسط نهاد‌های متولی محقق شده است.

امیدی با اشاره به عملکرد بانک‌های عامل در زمینه تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ بیان کرد: سال گذشته یک هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ و به همان میزان تخصیص یافته است، هزار و ۷۱۲ طرح به مبلغ یک‌هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال به بانک معرفی و هزار و ۴۰۸ طرح به مبلغ یک هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال از سوی بانک‌ها پرداخت شده است.

وی با اشاره به سهم اعتبار ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۳ گفت: امسال در مجموع سهم اعتبار ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی به میزان ۱۴۹ میلیارد تومان است. همچنین سهم نهاد‌های حمایتی از تسهیلات جز ۳ تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به میزان ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است که سهم تسهیلات فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از کل تسهیلات نهاد‌های حمایتی ۵ هزار و ۵۶ میلیارد ریال است، انتظار می‌رود حداقل ۸ هزار و ۶۰۰ شغل از سوی این نهاد‌ها ایجاد شود.

نظر شما