شناسهٔ خبر: 66918914 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

سهم تسهیلات مشاغل خانگی در استان مرکزی ۱۴۹۰ میلیارد ریال است | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

سهم تسهیلات مشاغل خانگی در استان مرکزی ۱۴۹۰ میلیارد ریال است

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، «جمشید امیدی»  در نشست گروه کاری اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی با اشاره به عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در ارتباط با ثبت اشتغال های سال ۱۴۰۲ در سامانه ملی رصد اظهار کرد: سال گذشته از ۱۰ هزار و ۹۹۶ نفر شغل تعهد شده، ۱۹ هزار و ۶۰۷ شغل توسط دستگاه های اجرایی استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: شهرستان کمیجان، خمین و شازند به ترتیب بیشترین ثبت اشتغال را داشته اند؛ همچنین طبق برنامه ریزی صورت گرفته امسال نیز ایجاد ۱۱ هزار و ۶۲۴ نفر اشتغال تعهد شده است.

امیدی با بیان اینکه از مجموع تعهد امسال، چهار هزار و ۳۵۹ نفر سهم فارغ التحصیلان است، به اعتبار ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: مجموع سهم اعتبار ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی  با بیان اینکه در سال گذشته نیز هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی به استان ابلاغ شده و به همان میزان تخصیص یافته است، گفت: برای هزار و ۴۰۸ طرح، هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال از سوی بانک ها پرداخت صورت است.

وی ادامه داد: سهم نهادهای حمایتی از تسهیلات جزء سه تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است .

امیدی افزود: سهم اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از کل اشتغال مورد انتظار، ایجاد سه هزار و ۳۷۱نفر شغل است، سهم تسهیلات این قشر نیز پنج هزار و ۵۶ میلیارد ریال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: سهم تسهیلات فارغ التحصیلان دانشگاهی از کل تسهیلات نهادهای حمایتی پنج هزار و ۵۶ میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین عملکرد تسهیلات جزء سه بند ب تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ نیز مجموعا ۱۱ هزار و ۵۵۶ میلیارد ریال اعتبار ابلاغی بوده که ۶ هزار ۸۱۹ پرونده به مبلغ ۱۰ هزار و ۹۹ میلیارد ریال ثبت نام صورت گرفته و چهار هزار و ۱۰۷ پرونده به مبلغ پنج هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال اعتبار پرداخت انجام شده است.

نظر شما