شناسهٔ خبر: 66924719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تامین اراضی نهضت ملی مسکن به ارزش ۱۷۰ همت در استان خراسان رضوی

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی از تامین اراضی نهضت ملی مسکن به ارزش ۱۷۰ همت در استان خراسان رضوی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی، وحید داعی در سومین جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی که به ریاست یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی و با حضور آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، امام جمعه مشهد و نماینده مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت رییس جمهور محبوب و مردمی شهید آیت الله دکتر رییسی و همراهانشان، آخرین وضعیت عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان را با محوریت نهضت ملی مسکن استان تشریح کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی در ابتدا با اشاره به برنامه ابلاغی چهارساله را در بخش‌های حمایتی (انبوه سازی، گروه ساخت)، بازآفرینی شهری، خودمالک، روستایی تعداد متقاضیان تایید نهایی در استان را ۱۳۶ هزار و یکصد و چهل سه نفر اعلام و با اشاره به ۴۸۶۴ هکتار زمین که معادل ۱۳۴ هزار و هفتصد و هشتاد واحد به ارزش ۱۷۰ همت این آمار را معادل ۱۵ برابر زمین تامین شده در مسکن مهر اعلام کرد.

وی با اشاره به رتبه اول استان در انعقاد قرارداد آماده سازی سایت‌ها، از انعقاد ۲۰۱ سایت معادل ۴ هزار و هشتصد و شصت و چهار هکتار خبر داد.

داعی گفت: در بخش بازآفرینی شهری برای اولین بار در کشور بسته تشویقی برای ۹۶ شهر استان مصوب و در حال اجراست.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی افزود: ۲۴ هزار و چهارصد و سی پروانه از آغاز این طرح در استان در بحث نوسازی مسکن در محلات هدف صادر شده است.

وی در ادامه گزارش اجمالی از تسهیلات ارایه شده توسط شبکه بانکی، وام ودیعه مسکن، جوانی جمعیت و پروژه های قابل افتتاح، اقدامات در بخش ساماندهی املاک و مستغلات شامل شناسایی خانه‌های خالی جهت اعمال قانون و مالیات، تهیه نرم افزار تعیین اجاره بها تحت وب برای مشهد، نظارت و بازرسی از مشاورین املاک و ...  پرداخت.

نظر شما