شناسهٔ خبر: 66923416 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

امارات در آفریقا به دنبال چیست؟!

صاحب‌خبر -
امارات در آفریقا به دنبال چیست؟!
خبرگزاری آریا - یک مجله نشریه فرانسوی با انتشار گزارشی از تلاش های امارات برای نفوذ در قاره آفریقا پرده برداشت.
به گزارش عربی 21، به نوشته مجله فرانسوی "Jeune Afrique"، محمد بن زاید رئیس امارات متحده عربی و حاکم ابوظبی، با ثروتی که در اختیار دارد در حال تبدیل کردن امارات به یک بازیگر اصلی در قاره آفریقا است و این درحالی است که این نفوذ امارات توازن را در برخی مناطق از جمله در شاخ آفریقا بر هم زده است.
به گفته این مجله: طی یک دهه گذشته، امارات متحده عربی به چهارمین سرمایه گذار خارجی بزرگ در آفریقا پس از چین، اتحادیه اروپا و آمریکا تبدیل شده است.
همچنین در فاصله سال‌های 2012 تا 2022، امارات 60 میلیارد دلار در زمینه‌های زیرساخت، انرژی، محصولات کشاورزی، ارتباطات و حمل‌ونقل در افریقا سرمایه گذاری کرده است.
کارشناسان معتقدند امارات با سیاست توسعه طلبانه خود به «ونیز جدید» قرون وسطی تبدیل شده است. در واقع، محمد بن زاید که به دنبال رهایی کشورش از وابستگی به نفت و گاز است، آفریقا را وسیله ای برای تضمین بقای کشورش می داند.
سیاست های جاه طلبانه امارات موجب شده که هم اکنون شرکت بین المللی بنادر دبی مدیریت بیش از 87 بندر را در 40 کشور در سراسر جهان در اختیار داشته باشد و گروه بنادر ابوظبی نیز سهم عمده ای از مالکیت بنادر و شرق آفریقا و همچنین در رواندا، کنگو، آنگولا، سنگال، گینه، آفریقای جنوبی، الجزایر و مصر را در اختیار داشته باشد.

نظر شما