شناسهٔ خبر: 67357472 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پاسخ دولت لبنان به ادعای کذب روزنامه انگلیسی

وزیر راه و شهرسازی دولت لبنان دروغ پردازی روزنامه انگلیسی تلگراف را تعرض به منافع و امنیت کشور لبنان دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از بیروت؛ روزنامه تلگراف انگلیس یکشنبه به نقل از اتحادیه حمل و نقل بین المللی مدعی شد حزب الله لبنان محموله‌های بزرگ موشک را در فرودگاه بین المللی بیروت انبار کرده است. اتحادیه حمل و نقل بین المللی این ادعا را به سرعت تکذیب کرد، مسئولان روزنامه تلگراف حالا سکوت کرده اند و پاسخی برای این ادعای بی پایه و اساس و اهداف آن در شرایط حساس کنونی لبنان ندارند.

<div id="video-display-embed-code_11248624"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4267847/11248624?width=650&height=350"></script></div>

اظهارات:

علی حمیه، وزیر راه و شهرسازی دولت لبنان 
زیاد المکاری، وزیر اطلاع رسانی دولت لبنان 
ولید نصار، وزیر جهانگردی لبنان

امروز، اما دولت لبنان تمام بخش‌های فرودگاه بیروت را به روی دیپلمات‌های خارجی و خبرنگاران رسانه‌های ارتباط جمعی باز کرد تا شاهد فعالیت عادی فرودگاه باشند.
علی حمیه، وزیر راه و شهرسازی دولت لبنان، دروغ پردازی روزنامه انگلیسی تلگراف را تعرض به منافع و امنیت کشور لبنان دانست. خبرنگاران ده‌ها شبکه تلویزیونی داخلی و خارجی به مدت چهار ساعت از بخش‌های حمل و نقل و انبار‌های گمرک در فرودگاه بیروت بازدید کردند.
زیاد المکاری، وزیر اطلاع رسانی دولت لبنان از برخی رسانه‌های ارتباط جمعی عربی به علت بازنشر دروغ انگلیسی‌ها انتقاد کرد. دروغ پردازی انگلیسی‌ها درباره فرودگاه بیروت در حالی است که این فرودگاه برای استقبال از صد‌ها هزار لبنانی مقیم خارج در فصل تابستان آماده می‌شود.
ولید نصار، وزیرجهانگردی لبنان به همین موضوع اشاره کرد و گفت: بعد از جنگ غزه، اسرائیل یک میلیون و پانصدهزار جهانگرد و بیش از دویست و سی هزار فرصت شغلی در بخش جهانگردی را از دست داد و و از این رو می‌خواهد با جنگ روانی علیه لبنان به بخش جهانگردی در این کشور ضربه بزند.
در جنگ سی و سه روزه سال دو هزار و شش میلادی نیز برخی رسانه‌های ارتباط جمعی آمریکا و انگلیس ادعا‌های مشابهی را پیش از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه بیروت مطرح کرده بود.

 

نظر شما