شناسهٔ خبر: 66922716 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره):

امروز موضوع غزه ملاک حق و باطل است/ امام خمینی عزتمندی را در روح ملت ایران دمید

حجت‌الاسلام خمینی گفت: برای حیات هر ملت بیش از هر چیزی عزت مهم است شما اگر مردمان منافع زودگذر را ببینند باید امتیازی که می‌دهیم برای منافع کوتاه مدت است، اما اگر در روح یک ملت دمیدیم که باید عزت خود را تحت هر شرایطی حفظ کنند، قطعا خواسته‌شان منافع بلند است ولو به هر قیمتی که باشد.

صاحب‌خبر -

برای حیات هر ملت بیش از هر چیزی عزت مهم است/ امام خمینی عزتمندی را در روح ملت ایران دمیدبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی دفاع‌پرس، حجت الاسلام «سید حسن خمینی» تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) اظهار داشت: مرحوم شهید بهشتی تعبیری داشتند و آن این بود که مقلدان خمینی عاقبتی جز شهادت ندارند، از خداوند متعال می‌خواهیم این عاقبت را نصیب ما هم بکند.

حجت الاسلام خمینی (ره) گفت: باید انزجار خود را نسبت به ماجرای تلخ رفح اعلام کنم، امروز موضوع غزه ملاک حق و باطل است و نمی‌دانم چه اتفاق دیگری باید بیفتد تا وجدان‌ها بیدار شود؟

وی افزود: در این چند روز گذشته اتفاقاتی که در رفح افتاده است وجدان همه آزادگان و انسان‌های شریف را به درد می‌آورد، البته این وقایع تلخ قطعا ماحصل‌ با خیر و برکتی خواهد داشت، زیرا خداوند متعال بعد از هر دردی، خیر و برکت خود را روانه خواهد کرد.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: اتفاقاتی که در دانشگاه‌های آمریکا و خیابان‌های فرانسه و دیگر بخش‌های اروپا رقم می‌خورد، بیانگر زوال حیات رژیم صهیونیستی است، فضای رسانه‌ای غرب آنچنان تقدسی برای صهیونیست‌ها به وجود آورده بود که هیچکس جرأت موضع‌گیری علیه رژیم صهیونیستی را نداشت، اما امروز مصیبتشان این است که چگونه صهیونیست‌ها را تطهیر کنند. 

حجت الاسلام خمینی خاطرنشان کرد: ما هیچ گاه در خلأ تصمیم نمی‌گیریم و هرگاه می‌خواهیم تصمیم بگیریم در یک سبد هزینه و فایده اول تصمیم خود را سنجش می‌کنیم، سپس تصمیم لازم را اتخاذ می‌کنیم، اگر کاری کردیم که هزینه و فایده مساوی داشت کار ما عقلانی نیست، مگر اینکه امکان تصمیم دیگری نباشد.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) بیان داشت: آیا هر امتیاز دادنی به معنای نفی سیاست نه شرقی و نه غربی است، اگر اینگونه بود که دنیا همواره باید در جنگ باشد، زیرا طرف مقابل ما هم فقط به دنبال کسب امتیاز محض است. 

وی افزود: شما در ازای هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، فایده برای چه کسی نصیب می‌شود؟ مهم این است که بدانیم امتیازی که می‌دهیم برای کسب چه نتیجه‌ای می‌دهیم؟ خیلی وقت‌ها امتیازی که می‌دهیم از جیب مردم است و به نفع حکام است مانند رضا شاه و شاهان قاجار.

حجت الاسلام خمینی گفت: ما در طول تاریخ حاکمانی داشتیم که امتیاز را از جیب ملت می‌دادند و نفع شخصی می‌بردند مانند وثوق الدوله که آبرو و حیثیت خود را هم برد.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) تصریح کرد: قراردادی که روس‌ها در ترکمنچای با حکومت وقت ایران بستند یکی از مفادش این بود که عباس میرزا و فرزندانش به عنوان حاکمان بعدی ایران انتخاب شوند. استقلال یعنی اینکه امتیازی که می‌دهیم امتیازی هم به نفع مردم ایران بگیریم.

وی با بیان اینکه یکی از گام‌های بلند امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی این بود که اگر امتیازی می‌دهد برای منافع بلندمدت ملت ایران بدهد، گفت: برای حیات هر ملت بیش از هر چیزی عزت مهم است اگر مردمان منافع زودگذر را ببینند باید امتیازی که می‌دهیم برای منافع کوتاه‌مدت باشد، اما اگر در روح یک ملت دمیدیم که باید عزت خود را تحت هر شرایطی حفظ کند، قطعا خواسته‌شان منافع بلند است ولو به هر قیمتی که باشد.

حجت الاسلام خمینی ادامه داد: امروز همینه رژیم صهیونیستی از حیث اطلاعاتی و نظامی فرو ریخته، اما این در برابر فروپاشی موقعیت آن در برابر چشمان جهان چیزی نیست.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) با اشاره به اعتراض‌های دانشجویی در دانشگاه‌های غربی در مخالفت با جنایت‌های رژیم صهیونیستی، گفت: این امر به باعث فروریختن فضای تقدسی شد که غربی‌ها تاکنون برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده بودند؛ امروز دادگاه‌های بین‌المللی به یُمن اقدام‌هایی مانند آنچه آفریقای جنوبی انجام داد، رژیم کودک‌کش اسراییل را محکوم می‌کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما