شناسهٔ خبر: 66922581 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سرنگونی یک فروند ام کیو ۹ ریپر آمریکایی دیگر توسط ارتش یمن

منابع رسانه‌ای از سرنگونی یک فروند پهپاد ام کیو ۹ ریپر آمریکایی دیگر به دست نیرو‌های مسلح یمن خبر دادند. منابع رسانه‌ای از سرنگونی یک فروند پهپاد ام کیو ۹ ریپر آمریکایی دیگر به دست نیرو‌های مسلح یمن خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، منابع رسانه‌ای امروز (چهارشنبه) از سرنگونی یک پهپاد آمریکایی دیگر به دست نیرو‌های مسلح یمن خبر دادند.

رسانه‌های عربی در این باره اعلام کردند که یک پهپاد آمریکایی از نوع MQ-۹ در صحرای حومه شهرستان «الوادی» در شرق استان «مأرب» یمن سرنگون شده است.

در همین راستا، وبگاه «صحافة۲۴» گزارش داد که دلیل سقوط این پهپاد مشخص نیست.

این درحالی است که برخی منابع رسانه‌ای اعلام کرده‌اند که پهپاد آمریکایی توسط نیرو‌های مسلح یمن هدف قرار گرفته شده است.



منابع رسانه‌ای همچنین تصاویری را از این پهپاد در صحرای مأرب منتشر کرده‌اند.

پیشتر سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرده بود که ارتش کشورش طی چند ماه اخیر پنج پهپاد آمریکایی از نوع MQ-۹ را رهگیری و سرنگون کرده است.

سریع همچنین امروز اعلام کرد راس ساعت ۱۶ بعد از ظهر بیانیه مهمی درباره عملیات نظامی گسترده در چارچوب عملیات چهارم تشدید تنش منتشر خواهد کرد.

این نخستین باری نیست که ارتش یمن موفق به سرنگونی پهپاد آمریکایی می‌شود. ۱ خرداد و ۲۸ و ۸ اردیبهشت ماه سال جاری نیز دو فروند از این پهپاد در آسمان یمن سرنگون شده بود.

این پهپاد ساخت جنرال اتمیکس است که بالغ بر ۳۲ میلیون دلار قیمت دارد. پیش از این، نیرو‌های مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد از همین نوع را شکار کرده بودند.

انتهای پیام/

نظر شما