شناسهٔ خبر: 66922566 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رشد ۱۳ درصدی اهدای خون در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد از رشد ۱۳ درصدی اهدای خون در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، عباس رضایی، امروز_ چهارشنبه، نهم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در پایگاه گچساران با حضور عامل سازمان انتقال خون کشور کلنگ‌زنی مرکز پخش و فرآورده انجام شد.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در اهدای خون جز رتبه‌های برتر کشوری است، افزود: در شبکه ملی خون‌رسانی در اهدا و ارسال خون به سایر استان‌ها نقش مثبتی داشتیم.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد از رشد ۱۳ درصدی کهگیلویه و بویراحمد در اهدای خون در یک سال گذشته خبر داد و گفت: معادل قریب به ۲۴ هزار نفر در سال گذشته است.

وی با بیان اینکه در پایگاه یاسوج آزمایشگاه غربالگری بروز و تجهیز وجود دارد، تصریح کرد: امید داریم با توسعه زیر ساخت‌های انتقال خون شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشیم.

رضایی خاطرنشان کرد: سیاست سازمان انتقال خون را توسعه و زیر ساخت مناسب در شهرستان‌ها و راه‌اندازی تیم سیار خون‌گیری است،

وی پروژه ساختمان انتقال خون در یاسوج را به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات نامید و گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شد در مرحله نهایی قرار گرفته و نیازمند توجه مسئولان دولت و دانشگاه علوم پزشکی است، امیدواریم که بتوانیم در هفته دولت امسال آن را افتتاح کنیم.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در شهرستان‌های دیگر نیازمند توسعه هستیم، افزود: در شهر دهدشت نیاز به ساخت ساختمان جدید و پایگاه داریم که از مسئولان مربوطه درخواست همکاری داریم.

وی با بیان اینکه با توجه به بعد مسافت بین شهرستان‌ها و استقرار نداشتن پایگاه‌های انتقال خون و مراکز اهدا خون و خون‌گیری در برخی نقاط، تصریح کرد: نیازمند راه‌اندازی تیم‌های سیار هستیم و یکی از سیاست‌های ما این است که مراجعه معکوس به شهرستان‌ها را داشته باشیم و امیدواریم در سال جاری بتوانیم تیم سیار خون‌گیری را فعال کنیم.

رضایی یکی از مطالبات مردم، مراجعه آنها برای اهدای خون در تایم‌های عصر است و خاطرنشان کرد: در همین راستا از اول اردیبهشت در مرکز استان در روزهای زوج از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر به صورت دو شیفت خون‌گیری انجام می‌شود.

نظر شما