شناسهٔ خبر: 66921535 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

العالم فی 60 ثانیة

از توافقنامه تجارت آزاد امارات با کره جنوبی تا نخستین پرواز بعد از 12 سال

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،الصباح، البیان، خبرگزای رسمی عراق، اسپوتنیک والخلیج اونلاین.

صاحب‌خبر -

خبرگزای رسمی عراق : 

بصره میزبان مسابقات دو و میدانی غرب آسیا

شهر ورزشی الفیحاء در استان بصره از امروز به مدت چهار روز میزبان پنجمین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی غرب آسیا در بخش مردان و زنان، با حضور 13 کشور کویت، قطر، عربستان سعودی، عمان، بحرین، امارات، لبنان، اردن، فلسطین، یمن، سوریه و ایران و کشور میزبان است و در این چارچوب حدود 48 مسابقه برگزار خواهد کرد.

میثم الحسنی هماهنگ کننده رسانه‌ای این مسابقات، تصریح کرد فدراسیون دو و میدانی با همکاری وزارت جوانان و ورزش، تمامی مقدمات و جزئیات لازم برای برگزاری این مسابقات را تکمیل کرده است و در کنفرانس فنی روز گذشته در سالن بزرگ ورزشگاه «جذع النخله» روی فرمول‌های برگزاری مسابقات و رویداد‌ها و فعالیت‌های ورزشکاران توافق به عمل آمد.

 

الصباح: 

کاهش 50 درصدی مساحت زیرکشت برنج در عراق

سطح زیرکشت محصول برنج، در طرح تابستانی فصل کشاورزی جاری از 100 هزار هکتار به 50 هزار هکتار کاهش یافت.

عون ذیاب عبدالله وزیر منابع آبی عراق گفت که طرح تابستانی که توسط وزارت منابع با مشارکت وزارت کشاورزی کشور تدوین شده، کاشت محصول برنج را تنها برای ۴ استان نجف اشرف، الدیوانیه، المثنی و اطراف رودخانه‌های استان میسان تعیین کرده که هدف از این کار بهبود ذخایر آبی کشور است.

عبدالله ضمن اعلام آنکه کاشت برنج همچنان به شیوه ابتدایی و قدیمی آن انجام می‌شود، ابراز امیدواری کرد که با روش‌های آبیاری نوین بتوان مقدار آب مورد استفاده برای آبیاری محصول را کاهش داد.

 

اسپوتنیک:

 نخستین پرواز از فرودگاه دمشق به عربستان 

 نخستین پرواز‌های حج از فرودگاه بین‌المللی دمشق به 4 فرودگاه عربستان از طریق شرکت هواپیمایی سوریه، پس از 12 سال توقف انجام شد.

اولین پرواز شرکت هواپیمایی سوریه حامل 270 زائر خانه خدا، صبح امروز انجام شد و روزانه حدود سه تا 4 هواپیما برای انتقال حجاج سوری به مکه مکرمه پرواز می‌کنند.

باسم منصور مدیرکل شرکت هواپیمایی سوریه، گفت که صبح امروز اولین سفرهای حجاج از فرودگاه بین‌المللی دمشق به عربستان آغاز شد و سفرهای هوایی حجاج به بیت الله الحرام تا پایان 10 ژوئن ادامه خواهد داشت.

منصور افزود: هر هواپیما حامل حدود 300 زائر خواهد بود. این امر به این معنی است که شمار پرواز‌ها برای پوشش شمار زیادی از حجاج، زیاد خواهد بود و به طور میانگین به روزانه 3 تا 4 پرواز در روز می‌رسد.

 

الخلیج اونلاین: 

سفرامیر قطر به یونان 

 تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر طی سفری رسمی به یونان رفت. جرج جیرابیتریتس، وزیر خارجه یونان، در فرودگاه بین المللی آتن از امیر قطر استقبال کرد. این سفر امیر قطر پس از پایان سفرش به قبرس انجام شد.

حجم تبادل تجاری قطر و یونان اواخر سال 2021 به 897 میلیون ریال قطر معادل 246.3 میلیون دلار رسید. گفتنی است 64 شرکت یونانی هم اکنون در قطر فعالیت می کنند. پیش از این و در فوریه سال جاری، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان به دوحه سفر و با امیر قطر دیدار و رایزنی کرده بود.

 

البیان: 

امضا توافقنامه تجارت آزاد امارات با کره جنوبی 

امارات نخستین کشوری عربی است که توافقنامه تجارت آزاد با کره جنوبی امضا می‌کند. در سفر رئیس امارات به سئول، دو کشور توافقنامه‌ای مبنی بر ساخت دست کم 6 تانکر حمل گاز مایع طبیعی امضا کردند.

توافقنامه شراکت اقتصادی جامع میان دو کشور برای آزادسازی تجارت فیمابین، پس از دیدار محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات و یون سیوک یول، رئیس کره جنوبی امضا شد.

دو طرف در سئول درباره روابط فیمابین و دوستی مستحکم و اهتمام متقابل به تقویت همکاری دوجانبه رایزنی کردند.

محمد بن زاید با هیئت‌های دو شرکت بزرگ و کارآفرین در سئول دیدار و درباره روابط اقتصادی، سرمایه گذاری و تجاری فزاینده میان دو کشور رایزنی کرد.

 

نظر شما