شناسهٔ خبر: 66920450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین رویداد " زندگینو" با هدف ازدواج آگاهانه و پایدار جوانان در فارس آغاز شد

شیراز – ایرنا - مدیر عامل گروه موسسات مردم نهاد بهارنکو گفت: نخستین رویداد نوآورانه «زندگینو» ویژه دانشجویان مجرد با هدف کمک به ازدواج آگاهانه و پایدار جوانان در شیراز آغاز شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حمید مقامی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در شیراز اظهار کرد: اجرای دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج اقدامی ضروری برای ارتقای مهارت‌های زندگی زوج‌های جوان است و به این منظور نخستین رویداد نوآورانه زندگینو با هدف تغییر نگرش، بینش و تسهیل در انتخاب و ازدواج آگاهانه، به هنگام و پایدار جوانان از امروز در شیراز آغاز شد.

وی افزود: این رویداد، ارتقای توانمندی‌های دانشجویان مجرد را دنبال می‌کند و در نخستین دوره میزبان حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان دختر مجرد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است.

مدیر عامل موسسات مردم نهاد بهارنکو عنوان کرد: چرایی و ضرورت ازدواج، موانع، روابط و آسیب‌ها ، زندگی دانشجویی و چگونگی انتخاب همانند زمان، شرایط خانواده ها و نحوه ارتباط ، محتوای آموزش های این دوره راتشکیل ‌می‌دهد.

وی نقش مؤثر و پراهمیت ازدواج بهنگام و آگاهانه در ایجاد یک زندگی سالم و پایدار را دغدغه اصلی و ضرورت برپایی این رویداد دانست و اضافه کرد: کاهش ازدواج به دلیل مسائل متعدد از جمله مشکلات اقتصادی و آداب و رسوم دست و پا گیر از دیگر مواردی است که آموزش جوانان را ضروری کرده است.

مقامی گفت: تغییر نگرش‌ها نسبت به ازدواج، تجمل گرایی، چشم و هم چشمی، مشاهده زندگی‌های ناموفق از سوی جوانان، افزایش جعیت جوانان بدون برنامه، بی هدف و به تبع آن شیوع و افزایش انحرافات اخلاقی سبب شده تا ضرورت آموزش جوانان در قالب چنین دوره‌هایی بیش از گذشته احساس شود.

وی بیان کرد: امروز در جامعه شاهد برخی از بیماری‌های رفتاری و اجتماعی، کاهش انعطاف‌پذیری زوج‌ها و در نتیجه ناسازگاری‌ها و افزایش آمار طلاق، در اولویت قرار گرفتن مسائل مادی، تأخیر در فرزند آوری و شکل گیری فاصله بین نسلی و پیری جمعیت هستیم که لازم است برای بهبود آن اقدام شود.

مقامی گفت: دوره سه روزه زندگینو به شکل اردویی و آموزشی و بر پایه مربیگری و به صورت رویداد محور برگزار می‌شود و پرداختن به این چالش‌ها را در برنامه دارد.

وی افزود: گروه مردمی بهارنکو با بیش از ۱۵۰ کنشگر اجتماعی و بیش از ۲۵۰ استاد و مشاور در بدنه خود می کوشد قدمی در زمینه استحکام بنیان خانواده و کاهش طلاق در استان فارس و کشور بردارد و آموزش هنگام ازدواج زوجین فارس نیز از دانشگاه علوم پزشکی به این موسسات مردمی سپرده شده است.

نظر شما