شناسهٔ خبر: 66917096 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زندگی نو با رویداد نوآورانه زندگینو

مدیر عامل گروه موسسات بهارنکو از برگزاری اولین رویداد نوآورانه زندگینو ویژه دانشجویان مجرد خبر داد.

صاحب‌خبر -

حمید مقامی اظهار کرد: اجرای دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج را یک اقدام ضروری برای ارتقای مهارت‌های زندگی زوج‌های جوان محسوب می‌شود. 

او اضافه کرد: به همین منظور اولین رویداد نوآورانه زندگینو به همت موسسه هاتف بهارنکو با هدف تغییر نگرش، بینش و تسهیل در انتخاب و ازدواج آگاهانه،
 به هنگام، پایدار و ارتقاء توانمندی‌های دانشجویان مجرد، از عصر امروز (۹ خرداد ماه ۱۴٠۳) آغاز می‌شود. 

مقامی گفت: اجرای اولین دوره از این طرح برای حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان دختر مجرد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج طی ۳ روز به شکل اردویی و آموزشی و بر پایه مربیگری و رویداد محور برگزار می‌گردد.

مدیر عامل بهارنکو با اشاره به اینکه محتوای طرح بر اساس فرصت زندگی و سرمایه عمر بوده گفت: چرایی ازدواج از قبیل ضرورت، موانع، روابط و آسیب‌ها، زندگی دانشجویی و...، چگونگی انتخاب همچون زمان، شرایط خانواده‌ها، ارتباط و... از دیگر موارد محتوایی طرح میتوان برشمرد. 

حمید مقامی در ادامه با اشاره به دغدغه‌ها و ضرورت اجرای طرح، گفت: نقش مؤثر و پراهمیت ازدواج به‌هنگام و آگاهانه در ایجاد یک زندگی سالم و پایدار، کاهش نرخ ازدواج به دلیل مشکلات متعدد نظیر مشکلات اقتصادی، آداب و رسوم دست و پا گیر از دلایل اجرای این طرح است. 

او تغییر نگرش‌ها نسبت به ازدواج،  تجمل گرایی، چشم و هم چشمی، مشاهده زندگی‌های ناموفق از سوی جوانان، افزایش جعیت جوانان بدون برنامه، بی هدف و به تبع آن شیوع و افزایش انحرافات اخلاقی را از دیگر مواردی برشمرد که اجرای این طرح را ضروری می‌کرد.

مدیر عامل بهارنکو در ادامه بیان دغدغه‌ها همچنین به بیماری‌های رفتاری و اجتماعی، کاهش انعطاف‌پذیری زوج‌ها و در نتیجه ناسازگاری‌ها و افزایش آمار طلاق، در اولویت قرار گرفتن مسائل مادی، تأخیر در فرزند آوری و شکل گیری فاصله بین نسلی، پیری جمعیت نیز اشاره کرد.

نظر شما