شناسهٔ خبر: 66920039 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اردوغان: جهان خون آشامی به اسم نتانیاهو را نگاه می‌کند

رئیس‌جمهور ترکیه با متهم کردن کشور‌های غربی در آلوده بودن دستشان به خون فلسطینیان اعلام کرد جهان خون آشامی به اسم نتاناهو را نگاه می‌کند.

صاحب‌خبر -

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز چهارشنبه در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در اردوگاه رفح اعلام کرد که هیچ اعتقادی کشتن غیرنظامیان بی گناه و سوزاندن آنها را در چادر‌ها توجیه نمی‌کند و جهان مستقیما وحشیگری خون آشامی به نام نتانیاهو را دنبال می‌کند.

براساس گزارش آناتولی، اردوغان خطاب به آمریکا و کشور‌های اروپایی گفت: دستان شما به این خون (در غزه) آغشته است، سکوت کرده اید و شریک خون مکیدن اسرائیل شده‌اید.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود: سازمان ملل متحد حتی قادر به محافظت از کارمندان یا امدادگران خود نبود، نه فقط انسانیت، بلکه همراه با روح خود در غزه جان باخت. اسرائیل بشریت را در غزه کشت و اروپا ارزش‌های آن را کشت و همه اصولی را که دلیل وجودش بود زیر پا گذاشت.

اردوغان درباره قتل عام رژیم صهیونیستی در غزه گفت: برای تصمیم گیری مشترک منتظر چه چیزی هستید؟ خداوند ما و همه شما را در این مورد بازخواست خواهد کرد. هیچ کشوری از جمله ترکیه امن نخواهد بود مگر اینکه اسرائیل تحت نظارت قوانین بین المللی باشد. با اتحاد بشریت این نسل کشی، وحشیگری و بربریت باید بلافاصله قبل از اینکه نتانیاهو و شبکه جنایتکارش کاملا از کنترل خارج شوند، متوقف شود.

او با اشاره به رسمیت شناحتن فلسطین در کشورهای نروژ، ایرلند و اسپانیا اعلام کرد که بیش از سه چهارم اعضای سازمان ملل کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند و نمی‌توان تصمیم مشترک ۱۴۷ کشور را به هوس ۵ کشور (اعضای دائم) سپرد.

مترجم: مینا عظیمی

نظر شما