شناسهٔ خبر: 66920327 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اردوغان: «جهان در حال تماشای وحشی‌گری خون‌آشامی به نام نتانیاهو است»

صاحب‌خبر -

شفقنا-«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد: «هیچ دینی سوزاندن غیرنظامیان بی گناه را درک چادرهایشان مشروع نمی‌داند. جهان در حال تماشای وحشیگری خون‌آشامی به نام نتانیاهو به صورت زنده است.»

به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری آناتولی تُرکی، اردوغان خطاب به کشورهای غربی گفت: «ای دولت آمریکا، دستان شما هم به این خون آغشته است، ای سران دولت‌های اروپایی، شما در رفتارهای وحشیانه اسرائیل شریک شده‌اید زیرا سکوت کردید. اسرائیل بشریت را در غزه کشت اما اروپا ارزش‌های خود را کُشت، تمام ارزش‌های اساسی که به وجود آورنده این قاره بود را زیر پا گذاشت. توقف نسل‌کشی که هیچ، سازمان ملل حتی نتوانست از کارکنان و امدادگران خود محافظت کند، در غزه نه فقط انسانیت بلکه روح سازمان هم مُرد.»

وی افزود: «از همینجا چند جمله نیز خطاب به جهان اسلام می‌گویم، برای اتخاذ موضعی مشترک دیگر منتظر چه هستید؟ خداوند شما و همه ما را بابت این فاجعه مواخده خواهد کرد.»

اردوغان گفت: «هیچ کشوری از جمله ترکیه در امنیت نیست مگر اینکه اسرائیل تحت کنترل قوانین بین المللی باشد و خود را ملزم به رعایت این قوانین ببیند.»

رئیس جمهوری ترکیه تصریح کرد: «این نسل‌کشی، این وحشیگری باید فوراً با اتحاد بشریت، قبل از اینکه نتانیاهو و شبکه قتل او کاملاً از کنترل خارج شوند، متوقف شود. بیش از سه چهارم یعنی 193 کشور عضو سازمان ملل، فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسند. تصمیم مشترک 147 کشور را نمی‌توان به دلخواه 5 کشور واگذار کرد، 147 بزرگتر از پنج است.»

متن این خبر در آناتولی

نظر شما