شناسهٔ خبر: 66919579 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شرایط پذیرش دکتری و دستیاری بدون آزمون دامپزشکی اعلام شد

جزئیات و شرایط پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی و دستیاری دامپزشکی بدون آزمون دانشگاه تهران اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دانشگاه تهران در راستای تحقق رسالت خود مبنی بر گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی به ویژه در مقطع دکتری تخصصی، بر اساس دستورالعمل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و مطابق با شرایط و ضوابط مندرج در شیوه نامه، از میان معرفی شدگان چند برابر ظرفیت، از طریق ارزیابی تخصصی، مصاحبه و بررسی سوابق تحصیلی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ ۱۴۰۳ در دوره دکتری تخصصی نیمه متمرکز (D.Ph )دانشجو می پذیرد.

۱ مصاحبه علمی و سنجش عملی (تا ۳۰ امتیاز )

ارزیابی تخصصی تا (۲۰ امتیاز)

ارزیابی تخصصی داوطلبان دوره دکتری تخصصی در واحدهای دانشگاه بر اساس مصاحبه علمی در موضوعات تخصصی، با لحاظ نمرات دروس تخصصی مرتبط در مقاطع تحصیلی قبلی و همچنین قرائت، ترجمه و درک متون تخصصی یکی از زبان های خارجی، متناسب با رشته صورت م یگیرد.

ارزیابی عمومی (تا ۱۰ امتیاز)

ارزیابی عمومی داوطلبان بر اساس انگیزه های فردی، توانایی تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخگویی به پرسش ها، وسعت نظر، نوآوری و کارآفرینی، شخصیت و متانت، نحوه تعامل، نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیلی و توانایی در فن بیان و انتقال مطالب، موضوع پژوهشی مورد علاقه برای رساله دکتری، موضوع و کیفیت پایان نامه کارشناس یارشد و.... صورت می پذیرد.

ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (تا ۲۰ امتیاز):

سوابق آموزشی

- معدل کل دوره کارشناسی با توجه به کیفیت دانشگاه محل تحصیل (تا ۶ امتیاز)

- معدل کل دوره کارشناسی ارشد با توجه به کیفیت دانشگاه محل تحصیل (تا ۵ امتیاز)

- گواهی معتبر زبان (تا ۳ امتیاز)

نکات قابل توجه در خصوص مدارک علمی و پژوهشی

۱ گواهی پذیرش چاپ، باید مورد تأیید هیات تحریریه / دفترنشریه با ذکر شماره و دوره مجله باشد.

۲ امتیاز داوطلب در مقالات مستخرج از پایان نامه و ارائه شده به صورت مشترک با استاد راهنما، به عنوان نفر اول در نظر گرفته می شود.

۳ ثبت اختراع باید مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران یا مراجع معتبر بین المللی باشد.

۴ برگزیدگان جشنواره های علمی ملی معتبر مانند خورازمی، فارابی، رازی، ابن سینا و بین المللی وبرگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی باید دارای تاییدیه رسمی از دبیرخانه جشنواره یا دبیرخانه المپیاد باشند.

۵ امتیاز پدید آورندگان پژوهش های مشترک، براساس آئیننامه ارتقاء محاسبه شود. شرایط و ضوابط ثبت نام متقاضیان استفاده ازسهیمه مربیان داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه مربیان در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه شماره ۱ سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ، باید مدارک زیر را ارائه نمایند:

۱ تکمیل فرم ویژه متقاضیان استفاده از سهمیه مربیان و ارائه موافقت نامه دانشگاه محل خدمت با تحصیل تمام وقت و تعهد پرداخت شهریه تحصیل بر اساس قرارداد دانشگاه محل خدمت و دانشگاه تهران .

۲ حکم کارگزینی رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی

داوطلبان معرفی شده در کد رشته محل های دانشگاه الزاماً پس از اعلام اسامی توسط سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، به آدرس ir.ac.ut۲.ems مراجعه و مطابق با شیوه نامه نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام نمایند.

ثبت نام و انتخاب تمامی کد رشته محل هایی که داوطلب حائز حد نصاب علمی می باشد، جهت شرکت در مصاحبه الزامی است. عدم ثبت نام الکترونیکی یا عدم انتخاب هر یک از کد رشته محل ها منجر به محرومیت از مصاحبه می گردد.

۲ بارگذاری کلیه مدارک و مستندات از طریق سامانه مذکور در تاریخ های مقرر الزامب است. به مدارکب که بعد از انقضای مهلت بارگذاری شوند ترتیب اثر داده نخواهد شد و امتیازی به آنها تعلق نمی گیرد.

۳ حضور داوطلب جهت مصاحبه، مطابق برنامه زمانبندی اعلام شده در محل پردیس / دانشکده ذی ربط الزامی است.

مصاحبه برای هر داوطلب صرفاً یکبار برگزار می شود و عدم حضور داوطلب در زمان تعیین شده به منزله غیبت تلقی شده و برگزاری مجدد آن امکان پذیر نمی باشد.

به همراه داشتن اصل کلیه مدارک بارگذاری شده به هنگام مصاحبه الزامی است و می بایست مطابق برنامه زمان بندی اعلام شده توسط پردیس / دانشکده / مرکز / موسسه ذیربط به آن محل ارائه شود.

تبعات ناشی از مغایرت مدارک بارگذاری شده با اصل مدارک ارائه شده بر عهده داوطلب است.

۴ رشته امتحانی داوطلب باید با رشته فارغ التحصیلی مطابقت داشته باشد، (طبق دفترچه شماره ۱ راهنمای آزمون ورودی دکتری سال ۱۴۰۳) سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در غیر این صورت داوطلب مجاز به شرکت در مصاحبه است.

نظر شما