شناسهٔ خبر: 66918263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالیت یک‌هزار و ۵۳۰ کارآموز وکالت در آذربایجان‌ غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی گفت: یک‌هزار و ۵۳۰ کارآموز وکالت در آذربایجان‌ غربی فعالیت دارند.

صاحب‌خبر -

فعالیت یک‌هزار و ۵۳۰ کارآموز وکالت در آذربایجان‌ غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی در جلسه هم‌اندیشی و تبادل نظر در خصوص آموزش کارآموزان وکالت که با حضور معاونت‌های قضایی و منابع انسانی، امور فرهنگی دادگستری استان و نیز اعضای هیئت مدیره و کمسیون‌های آموزشی کانون وکلاء و مرکز وکلای قوه قضائیه استان برگزار شد، گفت:  در حال حاضر در دو مجموعه کانون وکلاء و مرکز وکلای استان یک‌هزار و ۵۳۰ کارآموز وکالت وجود دارد که می‌بایست برای آنها چهارچوب فکری و قضایی تعریف کرد و اهمیت و جایگاه آنها در کمک به احقاق حق و اجرای عدالت تبیین شود.

ناصر عتباتی، با اشاره به روش‌های نوین در آموزش کارآموزان وکالت افزود: در امر آموزش باید از روش‌های سنتی گذر و از روش‌های نوین استفاده کرد، چرا که هدف ارتقاء کمی و کیفی آموزش‌ها برای تسلط کارآموزان به امر وکالت و تبدیل بحث‌های تئوری به عملی و کاربردی است و یکی از این روش‌های نوین پخش آنلاین دادگاه‌های رسیدگی به موضوع‌های خاص صرفاً برای کارآموزان وکالت با حضور اساتید و جمع‌بندی و بحث و تبادل نظر درخصوص دادگاه برگزار شده، است.

عتباتی اظهار کرد: از دیگر موارد و مسائل مهمی که در آموزش کارآموزان وکالت می‌بایست مورد توجه قرار گیرد نحوه تعامل سازنده بین مجموعه دستگاه قضایی و وکالت با حفظ جایگاه‌ها و اقتضائات کار در حوزه مهارت‌های رفتاری و نظم و انضباط کاری است.

وی افزود: کانون وکلاء و مرکز وکلاء هر دو به مانند سیستم قضایی دنبال احقاق حق و اجرای عدالت هستند و نباید طوری عمل کنند که قداست کار از بین برود.

عتباتی، در پایان با اشاره به نتایج مثبت و سازنده این نشست‌ها گفت: تعاملات و هماهنگی‌ها در این نشست‌ها با همه اختلاف سلیقه‌ها که طبیعی است، بسیار می‌تواند در شکوفایی و ارتقاء دستاورد‌ها در حوزه احقاق حق مؤثر باشند.

در ادامه این نشست، حجت‌السلام والمسلمین محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، ابراهیم علینژاد معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان، زارع مسئول نظارت و ارزشیابی قضات استان و دیگر به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص موضوع جلسه پرداخته و جلسه با تصمیماتی برای ارتقاء کمی و کیفی آموزش کارآموزان وکالت به کار خود پایان داد.

نظر شما