شناسهٔ خبر: 66915768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گلستان:

استاندار گلستان: شهید رئیسی منافع مردم را به مسائل حزبی و جناحی ترجیح می‌داد

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان با بیان اینکه برخی رقبای انتخاباتی شهید رئیسی در دولت سیزدهم مسئولیت داشتند، گفت: رئیس جمهور شهید همیشه منافع مردم را به مسائل حزبی، جناحی و گروهی ترجیح می‌داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه در اجتماع بزرگ دانشگاهیان گلستان اظهار کرد: هر بار که به چهره شهید رئیسی نگاه می‌کردم یاد و خاطره شهید سلیمانی برایم تداعی می‌شد، ما یک عالم بزرگ و شخصیت خدوم را از دست دادیم که سبک جدیدی از مدیریت اسلامی و علوی را در دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی درس‌هایی به ما آموخت که در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثبت شد، افزود: پس از شهادت شهید رئیسی انرژی مضاعفی برای تلاش، کار و کوشش ایجاد شده و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند هیچ خللی در روند خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نمی‌شود.

زنگانه اخلاص را ویژگی مشترک همه شهدا دانست و افزود: شهید رئیسی به خوبی از این ویژگی برخوردار بود، ایشان گاهی اوقات برای حفظ مصلحت نظام مقدس جمهوری اسلامی در بسیاری از مسائل سکوت پیشه می‌کرد و سعه‌صدر بالایی داشت.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی خود را وقف خدمت کرده بود، گفت: رئیس جمهور شهید با وجود تلاش زیاد، ناعادلانه از سوی عده‌ای مورد طعنه و کنایه قرار می‌گرفت اما باز هم صحنه خدمت را ترک نکرد و با سعه‌صدر از حواشی دوری می‌کرد.

استاندار گلستان شهید رییسی را الگوی عملی بی‌نظیر از مردمداری برشمرد که در کنار پرداختن به امور مهم کشور در لایه‌های مختلف مردمی حضور داشت و در علم مدیریت بی‌نظیر بود.

زنگانه ادامه داد: شهید رئیسی در حکم صادره برای استانداران، ماموریت ویژه‌ای به هر یک از استانداران داد و در راستای آمایش سرزمینی هر استان، تکالیف جداگانه‌ای به استانداران محول کرد.

وی دیپلماسی اقتصادی و تقویت ارتباط با همسایگان را ویژگی مثبت دولت شهید رئیسی برشمرد و خاطرنشان کرد: عضویت ایران در گروه بریکس، نقش فعال در پیمان شانگهای، راه‌اندازی کریدور شمال و جنوب و سند همکاری ۲۰ ساله با روسیه و ۲۵ ساله با چین از جمله دستاوردهای دولت آیت‌الله شهید رئیسی بود.

استاندار گلستان تاکید کرد: سیاست ارتباط با همسایگان در دولت سیزدهم موجب شد تبادل مرزی استان از صفر کامیون به روزانه ۱۶۰ کامیون برسد و صادرات گلستان در دولت شهید رئیسی با رشد ۲ برابری رکود ۴۰ سال گذشته را بشکند.

زنگانه با بیان اینکه ایران در دولت سیزدهم از دیپلماسی ذلت به دیپلماسی عزت رسید، گفت: تحقق این مهم و کسب موفقیت‌های دیگر در عرصه‌های مختلف هوافضا و امثال آن مرهون تلاش‌ها و زحمات شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان است.

وی یادآور شد: اقدامات مختلف از جمله شنبه‌های دیدار مردمی تا جمعه‌های خدمت تا کاروان سفر و نشست مشترک شورای اداری استان با شورای اداری شهرستان و برپایی میز خدمت برای گره‌گشایی امورات مردم، از توصیه‌های شهید رئیسی به مردم بوده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه کلیدواژه روحیه انقلابی در کنار گره‌گشایی از مردم و رویکرد فسادستیزی از مطالبات جدی شهید رئیسی از مسوولان بود، افزود: پیش از استقرار دولت سیزدهم رانت‌ها و قراردادهای ویژه‌ای وجود داشت که با نگاه فسادستیزی و پاکدستی جمهور شهید برچیده شد.

زنگانه توجه به وحدت بین بین اقوام و مذاهب را تاکید جدی شهید رئیسی برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از توصیه‌های جدی شهید رئیسی به ما استفاده از ظرفیت همه اقوام در انتصابات بود که این مهم را به خوبی در استان گلستان عملیاتی کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان نیز در این مراسم گفت: اولین انتظار شهدا از همه مردم حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیر ماه است، پس از حادثه تلخ و هولناک سقوط بالگرد و شهادت رئیس جمهور و همراهانش، چشم مردم دنیا به انتخابات ریاست‌جمهوری است.

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری با تاکید بر اینکه باید مسیر نورانی قریب به سه سال خدمت شهید رئیسی ادامه یابد، افزود: مردم با حضور گسترده در مراسم تشییع شهدای خدمت از خدمات جهادی رئیس جمهور شهید به خوبی قدردانی کردند.

وی ابراز امیدواری کرد دولت چهاردهم باید در مسیر و ادامه راه دولت شهید رئیسی حرکت کند و اقدامات مثبت رئیس جمهور شهید در بخش‌های مختلف به ویژه مردم‌داری را سرلوحه کار خود قرار دهد.

طاهری با بیان اینکه شهید رئیسی مردمی بود، گفت: ایشان در سفرهای استانی با دیدن مردم، شیوه‌نامه‌های تردد مسوولان ارشد کشوری را کنار می‌گذاشت و در جمع مردم حضور می‌یافت، تاکید دولت سیزدهم برداشتن فاصله بین مردم و مسوولان بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شهید رئیسی و دیگر شهدای خدمت اشاره کرد و افزود: خداوند به شهید رئیسی عزت داد و دل‌های مردم را متوجه او کرد.

نظر شما