شناسهٔ خبر: 66914575 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار‌های رئیس پلیس پیشگیری استان یزد در خصوص سرقت موتورسیکلت 

رئیس پلیس پیشگیری استان یزد: اصلی‌ترین علت سرقت موتورسیکلت در استان رها کردن موتورسیکلت بدون قفل و زنجیر در معابر و بی توجهی مالکان به توصیه‌ها و هشدار‌های پلیسی است. 

صاحب‌خبر -

هشدار‌های رئیس پلیس پیشگیری استان یزد در خصوص سرقت موتورسیکلت 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  سرهنگ زینلی اظهارداشت: راکبان موتورسیکلت از رها کردن وسیله نقلیه خود در اماکن عمومی، حاشیه خیابان‌ها و پشت درب منازل جدا خودداری کرده و وسیله نقلیه خود را به قفل‌های زنجیری یا بُکسلی مناسب مجهز کنند. 


وی گفت: متاسفانه به وفور مشاهده می‌شود تعداد زیادی موتورسیکلت تا پاسی از شب و حتی تا صبح بدون داشتن قفل و زنجیر در پشت درب منازل رها شده و بدین شکل امکان سرقت آنها با سهل انگاری خود مالکان فراهم می‌شود. 


رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان یزد افزود: مالکان موتورسیکلت در زمان پارک موتورسیکلت در خیابان، معابر، حیاط یا پارکینگ منزل نیز می‌بایست آن را محکم و ثابت قفل و زنجیر کنند و از پارک کردن آن در محیط‌های خلوت و تاریک که زمینه را برای ارتکاب سرقت فراهم می‌کند، خودداری کنند. 


زینلی گفت: شهروندان از خرید موتورسیکلت بدون انتقال سند و تعویض پلاک خودداری کنند و به هیچ وجه موتور‌های قولنامه‌ای و فاقد پلا‌ک را خریداری نکنند و در هنگام خرید، شماره موتور و شاسی را با اسناد مالکیت مطابقت داده و از مخدوش نبودن شماره‌ها ونداشتن سابقه سرقت و... اطمینان حاصل کنند. 

نظر شما