شناسهٔ خبر: 66913865 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کتانی‌های اینستاگرامی به دست خریداران نرسید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی خبر داد و گفت: مجرم با تبلیغ دروغین حراج کتانی‌های اصل همراه با ضمانتنامه کتبی اصالت کالا، کاربران را فریب می‌داد.

صاحب‌خبر -

کتونی‌های اورجینال اینستاگرامی به دست خریداران نرسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی فروش کتونی‌های اورجینال از وی کلاهبرداری کرده اند.

­رئیس پلیس فتا پایتخت افزود: شاکی در ادامه اظهار داشت در فضای مجازی به دنبال خرید کتونی اصل بودم که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی از کتونی‌های مطرح اصلی با قیمت‌های مناسب مشاهده کردم و باتوجه به اینکه مدعی بودند ضمانتنامه کتبی نیز ارائه می‌دهند بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور مبلغی جهت خرید برای آنها واریز کردم، اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردم.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از ۲۰ نفر در حین رسیدگی به پرونده گفت: کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و بکارگیری فنون تجربی و علمی ادمین صفحه شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرم در یکی از مناطق غرب تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه متهم بیش از یک میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده بود، افزود: مجرم پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشت با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه فروش کتونی‌های اصل با قیمت بسیار مناسب مراجعه کنندگان را با ترفند فروش فوری ترغیب به پرداخت مبلغ قبل از ارسال کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خرید‌های خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بستر‌های رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید، همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنید.

نظر شما