شناسهٔ خبر: 66913606 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کلاهبرداری میلیاردی با صفحه اینستاگرامی فروش کتونی‌های اورجینال

رئیس پلیس فتای پایتخت از بازداشت مدیر یک صفحه اینستاگرامی که تحت عنوان فروش کتونی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش فردی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و با طرح شکایتی اعلام کرد که افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی فروش کتونی‌های اورجینال از وی کلاهبرداری کرده‌اند. او در اظهاراتش به کارآگاهان پلیس فتا گفت که در فضای مجازی به دنبال خرید کتونی اصل بوده که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی از کتونی‌های مطرح و اورجینال با قیمت‌های مناسب را مشاهده کرده و باتوجه به اینکه مدعی بودند ضمانتنامه کتبی نیز ارائه می‌دهند بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور مبلغی را برای خرید به حساب اعلام شده واریز کرده است، اما بلافاصله پس از واریز وجه او را بلاک کرده‌اند و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکرده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده در دستورکار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت؛ گفت: همچنین در جریان رسیدگی به این پرونده تعداد شکات به بیش از 20 نفر افزایش پیدا کرد. ماموران نیز تحقیقات خود را آغاز کردند و در جریان آن پس از انجام اقدامات تخصصی و بکارگیری فنون تجربی و علمی ادمین صفحه را شناسایی کردند. 

معظمی گودرزی با بیان اینکه هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای لازم برای عملیات اخذ شد، گفت: درادامه ماموران پس از تشریفات قضایی این فرد را در یکی از مناطق غربی تهران دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند. همچنین با بررسی ادله دیجیتال و شواهد موجود مشخص شد که این متهم بیش از 10 میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت: این فرد پس از حضور در پلیس فتا تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن معترف شد که با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه فروش کتونی‌های اصل با قیمت بسیار مناسب، مراجعه کنندگان را با ترفند فروش فوری ترغیب به پرداخت مبلغ قبل از ارسال کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن و پیام آنان نبوده است.

وی از تشکیل پرونده برای متهم دستگیر شده خبر داد و گفت:‌این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم و به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شد. تحقیقیات تکمیلی نیز در این خصوص همچنان ادامه دارد.

معظمی گودرزی با اشاره به این پرونده به شهروندان توصیه کرد که فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورند و خریدهای خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهند.

انتهای پیام

نظر شما