شناسهٔ خبر: 66911796 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل ثبت اسناد کرمان:

تحولات قوه قضاییه برآیند نگاه خاص شهید رییسی است

کرمان - ایرنا - مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به تلاش‌های جهادی شهید آیت الله رییسی در دوران فعالیت در قوه قضاییه تاکید کرد: برنامه‌محوری با تدوین سند تحول قضایی از جمله برآیندهای معماری این شهید بزرگوار بوده است.

صاحب‌خبر -

سیدمهدی هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان برخی خاطرات مواجهه حضوری با آیت الله رییسی به ویژه در زمان فعالیت در قوه قضاییه بیان کرد: در زمان تصدی مدیریت اداره کل ثبت اسناد و املاک استان فارس طی سال های گذشته، توفیق شد در سفر استانی رییس قوه قضاییه به آن استان در بازدید سرزده از ثبت شیراز از نزدیک با شخصیت شهید آیت الله رییسی آشنا شوم و ایشان را به لحاظ شخصیتی متفاوت دیدم که دقت و سرعت در پیگیری امور برای ارائه خدمات سریع، ارزان و بی‌منت به ولی‌نعمتان مسئولان، از جمله آنها بود.

او با بیان اینکه آثار و تحولات عملکرد ایشان چه در قوه قضاییه و چه سایر قوا و بخش ها نیازمند تحلیل و بررسی کامل است ادامه داد: ایشان با تدوین سند تحول قضایی بر مبنای آسیب‌شناسی عملکرد قوه قضاییه در گذشته، سنگ بنای تحولات مثبتی در دستگاه قضایی را پایه‌ریزی کرد.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه‌مندی نسبت به رسیدگی فوری به مسائل و مشکلات مردم و دستور برای حل آنها از ویژگی‌های ممتاز و بارز شهید آیت الله رییسی بود که ایشان را به الگوی ماندگار خدمت بدل کرده بود.

تحولات قوه قضاییه برآیند نگاه خاص شهید رییسی است سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان

تسلط به مباحث تخصصی

هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه تسلط به اکثر امور به واسطه حضور در مناصب قضایی مختلف، ویژگی دیگر شهید آیت الله رییسی بود، خاطرنشان کرد: ایشان حتی به امور ثبتی که تخصصی‌ترین مباحث را دارد، اشراف کامل داشت و همان زمان دستوراتی را صادر کرد که بسیار راهگشا بود و نقشه راه ما در مجموعه ثبت اسناد و املاک قرار گرفت.

عضو شورای قضایی استان کرمان افزود: شهید رییسی در دوران تصدی دستگاه قضایی در هر استان که حضور می یافت، وضعیت پیشبرد حدنگاری را که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و نقش موثری در ارتقای بهداشت حقوقی دارد، به طور جدی رصد و حتی در قامت رییس جمهور نیز به این امر اهتمام داشت که دستگاه‌ها را مکلف به همکاری با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌کرد.

وی تاکید کرد: شهید رییسی اعتقاد داشت اگر حدنگاری و هویت‌بخشی اراضی صورت گیرد، بحث آمایش سرزمینی و مدیریت زمین در اراضی دولتی و خصوصی به منظور اجرای کلان‌پروژه‌های توسعه‌محور بهتر انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رییسی عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی در سانحه هوایی به همراه همه همراهان به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت‌الله سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی رییس یگان حفاظت رئیس‌جمهوری، سرهنگ خلبان سیدطاهر مصطفوی، سرهنگ کمک خلبان محسن دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی از دیگر شهیدان این حادثه بودند.

نظر شما