شناسهٔ خبر: 66909387 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روایت وزیر فرهنگ در باب نگاه شهید رئیسی به فرهنگ و هنر در گفت‌وگو با ایرنا؛

فیلم‌های انقلابی مهمترین مطالبه شهید رئیسی بود

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور آیت الله رئیسی در جلسه هیات انتخاب در جریان بازدید ستادی از وزارتخانه، گفت: توقع شهید رئیسی از حوزه فرهنگ و هنر بالا بود، حضور فیلم‌های انقلابی در جشنواره فجر، مهمترین مطالبه او بود.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: در بسیاری از نشست‌هایی که خدمت ایشان بودیم و بازدیدهایی که ایشان داشتند، همواره با نشاط و پیگیر مسائل را با دقت و حافظه عجیب سوال و پیگیری می کردند، همین امسال دوبار بازدید از رویدادهای حوزه فرهنگی داشتند، در نمایشگاه‌های بین‌المللی قرآن اوایل سال و نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور داشتند، که چند روز قبل از این حادثه بود.

وزیر فرهنگ افزود: سال گذشته، ایشان در بهمن ماه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمدند، یک بازدید ستادی مفصل سه چهار ساعته داشتند. ما هم برای این که ایشان در کمترین زمان به بیشترین اطلاعات دسترسی پیدا کنند و در اختیارشان قرار بگیرد، مجموعه کارهایمان را در قالب سامانه‌هایی آماده کرده بودیم که خدمتشان تقدیم کردیم.

حضور شهید رئیسی در جلسه هیات انتخاب فیلم فجر ۲۶ دی ۱۴۰۲

حضور یک رئیس جمهوری در جلسه هیات انتخاب فیلم فجر

وزیر فرهنگ گفت: بازدیدشان روز سه‌شنبه (۲۶ دی ماه ۱۴۰۲) بود فردای آن روز در جلسه هیات دولت اشاره کردند که «من دیروز وزارت ارشاد رفتم و بسیار خوشحال شدم. همه آن اهدافی که فکر می‌کردیم باید در حوزه فرهنگ و هنر انجام شود در حوزه وزارت فرهنگ جلو رفته است» . خودشان به کارهایی که در حوزه تولیدات مختلف سینمایی، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی و سایر بحث‌ها به صورت تک تک اشاره کردند. آن روز و آن بازدید برای اولین بار یک رئیس جمهور در جلسه هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر شرکت کردند.

آن روز، برای اولین بار یک رئیس جمهور در جلسه هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر شرکت کردند

اسماعیلی گفت: در آن جلسه هنرمندانی مانند داریوش ارجمند، عبدالحمید قدیریان، نیرومند و محمدحسین لطیفی و دوستانی که عضو این جلسه بودند، حضور داشتند، آقای رئیس جمهوری نشستند بخش‌هایی از فیلم‌هایی که در جشنواره رسیده بود را با دقت نگاه کردند. خیلی خوشحال شدند، یک وقتی آرزوی ما بود که سالی سه چهار فیلم از مباحث اصلی هنر انقلابی و این مساله در جشنواره برسد که گزارش دادیم ۲۵ فیلم رسیده است و این مهمترین درخواست و مطالبه ایشان بود.

وی افزود: در همان جلسه، آقای ارجمند گفتند آقای رئیس جمهوری شنیدم دارید ورزشگاه جدید برای فوتبال می‌سازید، تالار وحدت ما هم کهنه و قدیمی شده و دیگر گنجایشی ندارد. من به آقای ارجمند گفتم خبری را چند روز آینده اعلام خواهیم کرد که آقای رئیس جمهور کار بزرگی را به ما دستور دادند و انجام شد و مجموعه آسمانه هنر است که کارهای آن در حال انجام است.

حضور شهید رئیسی در هیات انتخاب جشنواره فجر/فیلم‌های انقلابی مهمترین مطالبه او بود

قول وزیر برای مجموعه آسمانه هنر / ۲۰ برابر شدن اعتبار فرهنگ و هنر در ۳ سال

اسماعیلی گفت: قول داده‌ایم قبل از ۲۲ بهمن امسال کار اجرایی و عملیاتی آن را آغاز کنیم و فراخوان طراحی آن را یک ماه قبل اعلام کردیم. یک اتفاق بی نظیر برای اصحاب فرهنگ و هنر دارد می افتد که هم شامل زیرساخت ها و تولیدات است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه بودجه، سالی که وزارت فرهنگ را تحویل گرفتم، بودجه وزارت ارشاد بود امسال این عدد به ۲۰ هزار میلیاد توان رسیده و درلایحه بودجه دولت است.

حضور شهید رئیسی در هیات انتخاب جشنواره فجر/فیلم‌های انقلابی مهمترین مطالبه او بود

وزیر فرهنگ اظهار داشت: برخی مواقع رفقای اهل هنر ممکن است حمل بر اغراق و مبالغه‌ای کنند، می‌توانند لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۳ را از اینترنت دریافت کنند؛ رقم اعتبار وزارت فرهنگ که در تمام این فعالیت‌ها دیده شده است به نزدیک ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. جدای از سازمان‌های تابعه، بخش‌های مختلف، سازمان فرهنگ و ارتباطات، سازمان خبرگزاری ایرنا، سازمان سینمایی. همه بخش‌های وزارتخانه این میزان رشد در قیاس با سایر بخش‌ها را دارند. ممکن است در دیگر بخش‌ها سه، چهار برابر شده باشد اما اینجا نزدیک به ۲۰ برابر شده است و این نبود جز پشتیبانی بی قید و شرط شهید رئیسی از حوزه فرهنگ و هنر.

نظر شما