شناسهٔ خبر: 66907507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان قزوین:

دانشگاه علوم‌ پزشکی پزشکان کلینیک بنیاد شهید قزوین را تأمین کند

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان قزوین گفت: بنیاد شهید مکان و تجهیزات لازم برای راه‌اندازی کلینیک تخصصی بنیاد شهید را تأمین کرده و دانشگاه علوم‌ پزشکی قزوین هم باید نیروی انسانی و پزشک آن را تأمین کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سمیه اسمعیلی شامگاه سه‌شنبه _هشتم خرداد_ در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به شخصیت و ویژگی‌های رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: این شهید بزرگوار خستگی‌ناپذیر بود و شب و روز برای خدمت به مردم نمی‌شناخت و هر کاری انجام می‌داد تا مشکلات آن‌ها برطرف شود.

وی افزود: باید همه مسئولان ادامه‌دهنده راه شهدا باشند و با بهره‌گیری از مکتب شهیدان بتوانند وظایف محوله را به نحو مطلوبی انجام دهند؛ جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین با هدف تبیین و ترویج سیره و منش شهدا به نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود تا آن‌ها جزئی از مدافعان انقلاب اسلامی باشند.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان یادآور شد: اگر هر جوانی با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا باشد در بزنگاه‌هایی که انقلاب اسلامی نیاز دارد مانند انتخابات حضور می‌یابد و جانانه از ارزش‌ها و آرمان‌های این انقلاب حراست خواهد کرد.

اسمعیلی به طرح سپاس دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: این طرح برای دیدار با ۹۵۰۰ خانواده شاهد و ایثارگر در سال گذشته تعریف و هدف‌گذاری شده بود که ۸۹۵۳ دیدار انجام شد که این آمار بیانگر تحقق بیش از ۹۴ درصدی است.

وی افزود: از آمار یادشده ۶ هزار و یکصد و ۷۹ دیدار توسط مسئولان و کارکنان بنیاد، یک هزار و ۶۴۹ دیدار توسط یگان‌های نظامی و انتظامی و یک هزار و یکصد و ۲۵ دیدار توسط مسئولان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: انتظار است که مسئولان دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح سپاس بیش از سال گذشته پای کار باشند تا با تعداد بیشتری از خانواده‌های شهدا و ایثارگران دیدار شود. این طرح فقط در تاکستان در سال گذشته اجرا شده که می‌طلبد امسال در همه شهرستان‌ها اجرایی شود.

اسمعیلی با اشاره به ساخت و نصب ۱۰۰ تابلوی شش‌تایی جهت نصب تصاویر شهدای گرانقدر در سطح شهر قزوین بیان کرد: پیش از این یکصد تابلو با قابلیت نصب ۶۰۰ تصویر شهید در سطح شهر قزوین جانمایی و نصب شده که با توجه به آمار شهدای این شهر پیشنهاد نصب ۱۰۰ تابلوی دیگر طی سال گذشته ارائه شد و با همکاری شهرداری قزوین در سال جاری اجرایی می‌شود.

وی همچنین به تأسیس کلینیک تخصصی بنیاد شهید جهت درمان بیماران سرپایی اشاره و اضافه کرد: در انجام این مهم قرار بود، بنیاد مکان و تجهیزات لازم و دانشگاه علوم پزشکی نیروی انسانی و پزشک را تأمین کند؛ تاکنون بنیاد به تعهدات خود در راه‌اندازی کلینیک یاد شده عمل کرده که می‌طلبد دانشگاه علوم پزشکی در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با اشاره به اجلاسیه کنگره شهدای غریب در اسارت استان قزوین و بزرگداشت هفتمین روز شهادت شهیدان خدمت گفت: این برنامه ساعت ۱۷ روز پنج‌شنبه دهم خرداد ماه سال جاری در گلزار مطهر شهدای شهر قزوین برگزار می‌شود.

اسمعیلی خاطرنشان کرد: تاکنون برنامه‌های مختلفی از جمله مسابقه رالی جانبازان، مسابقه کتابخوانی، تئاتر، یادواره شهدا، اجرای طرح سپاس شهدای غریب در اسارت قزوین، تولید اپلیکیشن، محفل شعر و تولید سری نمایشگاهی در قالب این کنگره با هدف معرفی این شهدا به آحاد جامعه برگزار شده است.

وی ادامه داد: همچنین جمع‌آوری خاطرات شهدای غریب در اسارت و نامگذاری ۱۰ معبر فرعی به نام شهدای غریب در اسارت قزوین انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در ادامه جلسه فوق، مطالبی پیرامون گزارش هزینه‌کرد یک درصد بند «و» تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و مشارکت دستگاه‌های اجرای با بنیاد مطرح و بر اجرایی شدن آن تأکید کرد.

به گزارش ایمنا، در ادامه این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین و جمعی از مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین مطالبی پیرامون اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اجرای برنامه‌های فرهنگی ایثار و شهادت بیان کردند.

نظر شما