شناسهٔ خبر: 66907240 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

دو شاسی بلند چینی سرس M5 و M7 توسط ماموت خودرو به کشور وارد می‌شوند

charkhan

صاحب‌خبر -

به‌نظر می‌رسد گروه ماموت که تاکنون چند خودرو فولکس واگن و جتا را به ایران وارد کرده، قصد دارد به‌زودی برای واردات دو خودرو چینی سرس M5 و M7 نیز اقدام کند.

اوایل اردیبهشت ماه 1403 مشخص شد که گروه ماموت با ثبت یک برند جدید، قصد عرضه خودرویی با نام ایرس HM7 را دارد. حالا و در جدیدترین اخبار خودرو مشخص شده که این خودرو همان سرس M7 است و ماموت علاوه بر آن قصد دارد سرس M5 را نیز به کشور وارد کند.

واردات سرس M5 و M7 توسط ماموت خودرو به ایران

ماموت خودرو بعد از واردات خودروهای جتا VS7 و جتا VS5، حال به سراغ یک برند چینی دیگر یعنی سرس رفته و قصد دارد دو شاسی‌بلند آن یعنی سرس آیتو M7 و آیتو M5 را به ایران وارد کند.

اگرچه پیش از این به‌نظر می‌رسید که ماموت قصد دارد خودروهای سرس را با برند ایرس به بازار ایران عرضه کند، مسئولان ماموت اخیرا اعلام کرده‌اند که عرضه خودروهای مذکور با برند ایرس قطعی نیست و شاید برند عرضه‌کننده این محصولات تغییر کند. با این اوصاف در ادامه مروری اجمالی بر مشخصات فنی این دو خودرو خواهیم داشت.

مشخصات سرس M7

سرس M7 سرس M7

سرس M7 که در دو تیپ تک و دو دیفرانسیل عرضه می‌شود از یک پیشرانه هیبریدی شامل موتورهای 1.5 لیتری توربوشارژ و برقی برخوردار است. نسخه تک دیفرانسیل این خودرو یک موتور برقی در محور عقب خود دارد که قادر به تولید قدرت 260 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن‌متر است.

از سویی در نسخه چهار چرخ محرک M7، دو موتور برقی با مجموع توان 442 اسب بخار و گشتاور 660 نیوتن‌متر تعبیه شده است که با باتری لیتیومی سه‌تایی با ظرفیت 40 کیلووات ساعت تغذیه می‌شوند. این خودرو در حالت تمام برقی، شعاع حرکتی 200 و 230 کیلومتر و در حالت ترکیبی نیز برد 1300 کیلومتر دارد.

مشخصات سرس M5

سرس M5 سرس M5

سرس M5 بسته به نسخه خودرو از یک یا دو موتور الکتریکی در کنار یک موتور بنزینی به‌عنوان ژنراتور برخوردار است. این خودرو در سه نسخه مختلف عرضه می‌شود که نسخه دیفرانسیل عقب آن، توان تولید 272 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن‌متر گشتاور را داراست.

نسخه دیگری از خودرو با برخورداری از سامانه چهار چرخ محرک، از دو موتور برقی، یکی در جلو و دیگری در عقب با مجموع توان 428 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن‌متر گشتاور برخوردار است.

نسخه سوم و پرچمدار M5 نیز قدرت 496 اسب بخاری و گشتاور 675 نیوتن‌متری را ارائه می‌کند و شتاب صفر تا صد آن برابر با 4.4 ثانیه است.

گفتنی است سرس M5 از یک موتور بنزینی 1.5 لیتری و چهار سیلندر با قدرت 125 اسب بخار نیز برخوردار است، اما نقش این موتور صرفا شارژ باتری 40 کیلووات‌ساعتی خودرو در قامت ژنراتور و افزایش برد حرکتی دستگاه است که سبب می‌شود شعاع حرکتی M5 برابر با 1200 کیلومتر باشد.

مطالب بیشتر در گجت نیوز:
قیمت جی ای سی امکو (GAC Emkoo) لوکس‌ترین شاسی بلند وارداتی در بازار مشخص شد قیمت هیوندای کونا برای عرضه در ایران مشخص شد سوزوکی بالنو سرانجام شماره گذاری شد کاتالوگ رسمی اکستریم VX، لوکسترین شاسی بلند مونتاژی ایران منتشر شد

نظر شما