شناسهٔ خبر: 66906612 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

سید حسن نصرالله: حکومت وحشی و نازی اسرائیل هیچ آینده‌ای در منطقه ندارد

دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح که بیش از ۴۵ شهید و زخمی برجای گذاشت، تاکید کرد حکومت وحشی و نازی رژیم صهیونیستی هیچ آینده‌ای در منطقه ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسمی در ضاحیه به مناسبت ختم مادر فقیدش، گفت: من قادر به حضور و تماس تلفنی در مراسم تشییع مادرم و مراسم ختمش نبودم. وظیفه من این بود که در ابتدای صف استقبال از شما باشم، اما به دلیل شرایط امنیتی مجاز به این کار نبودم.

وی افزود: من حضور شما را احساس می‌کنم، این حضور را گرامی می‌دارم و به آن افتخار می‌کنم. از طرف پدر، برادران و خواهرانم و همچنین از طرف خانواده‌های نصرالله و صفی الدین از همگان به دلیل اظهار هم‌دردی و تسلیت تشکر می‌کنم.

نصرالله ادامه داد: از تمامی کسانی که از لبنان، عراق، فلسطین، ایران، سوریه، پاکستان، ترکیه، یمن، بحرین، کویت، مصر، تونس، موریتانی و کشورهای آفریقایی دیگر، اردن و جیبوتی و لبنانی‌های ساکن کشورهای خارجی که به من تسلیت گفتند سپاسگزارم.

وی افزود: از برادرانم در فرماندهی حزب‌الله و جنبش امل برای حضورشان در کنار پدرم از ساعات نخست برای تسلیت و ایستادن چندین ساعته آنان برای پذیرش تسلیت سپاسگزاری می‌کنم. از خانواده‌های شریف شهدا که پیام‌های تسلیتی را برای ما ارسال کردند تشکر می‌کنم.

نصرالله گفت: نهدیه هاشم صفی الدین مادر محروم من از پدر و مادری هاشمی به دنیا آمد. او زنی مؤمن، نیک، پاک، آرام و کم‌سخن بود، در کارهای دیگران دخالت نمی‌کرد، به کسی بدی نمی‌کرد و از احدی نفرت نداشت. خانواده، تربیت و حمایت از آنان برای وی اولویت کامل داشت.

وی ادامه داد: مادر ما به پدرمان در تحمل سختی‌ها کمک می‌کرد، شکیبا و حسابگر بود و به پدر و مادرش نیکی می‌کرد. شهید هادی نخستین نوه وی بود. مادرم او را دوست می‌داشت و شهید هادی هم او را دوست می‌داشت. مادرم از شهادت وی بسیار متأثر شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در خصوص جنایت رفح گفت: قتل عام رفح نشانگر وحشی‌گری دشمن، ناجوانمردی و خائن‌بودن آن است. ما در برابر دشمنی هستیم که هیچ ارزش یا اخلاقیاتی را باور ندارد و از نازی‌ها هم بدتر است. جنایت هولناک رفح باید تمامی افراد غافل و ساکت را در جهان بیدار کند.

نصرالله ادامه داد: جنایت رفح تمامی نقاب‌های دروغین را کنار زد؛ نقاب‌هایی که هدف از آن این بود که رژیم اسرائیل را «رژیمی مؤدب» نشان بدهد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به کشورهایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده‌اند گفت: آیا روابط خود را با این ناجوانمردان خائن که وحشی‌گری‌شان حد و مرزی ندارد عادی می‌کنید؟

نصرالله افزود: دورویی آمریکا در خصوص رفح نقش بزرگی در هفته‌های گذشته ایفا کرد. اسرائیل با خواست جهان، جامعه بین‌الملل و دادگاه بین‌المللی کیفری که دستور به توقف حمله علیه رفح را داده است مقابله می‌کند و آن را به چالش می‌کشد. این جنایت هولناک باید محکوم شود. این جنایت هولناک دلیلی محکم برای سوق‌دادن جهان به سوی اعمال فشار جهت توقف تجاوز به نوار غزه باشد.

نصرالله ادامه داد: جنایت‌های اسرائیل باید مایه عبرت ما و کسانی باشد که روی جامعه بین‌الملل و قوانین بین‌المللی برای حمایت از لبنان حساب باز کرده‌اند. مادران و کودکان رفح در گوش تمامی غافلان، ناآگاهان و کسانی که از واقعیت به دور هستند و چشم خود را به حقایقِ این روزها بسته‌اند فریاد می‌کشند.

وی افزود: به جامعه بین‌الملل بنگرید؛ ناتوان و ضعیف است و تنها به صدور بیانیه‌های ابراز نگرانی و انزجار بسنده می‌کند. جنایت رفح و تمامی حماقت‌هایی که دشمن مرتکب می‌شود، منجر به شکست، فروپاشی و نابودی رژیم (صهیونیستی) خواهد شد.

نصرالله در پایان گفت: ما هیچ آینده‌ای را برای این رژیم نازی در منطقه خود متصور نیستیم.

نظر شما