شناسهٔ خبر: 66905787 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سید حسن نصرالله: کشتار مردم رفح بار دیگر بر توحش و خیانت رژیم صهیونیستی مهر تایید زد

دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی در مراسم ختم مادر فقیدش، گفت: کشتار مردم در رفح وحشی‌گری رژیم صهیونیستی را نشان داد؛ صهیونیست‌ها به مردم گفتند به مناطق امن بروید، اما به همان مناطق وحشیانه حمله کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسمی در ضاحیه به مناسبت ختم مادر فقیدش، گفت: من قادر به حضور و تماس تلفنی در مراسم تشییع مادرم و مراسم ختمش نبودم؛ وظیفه من این بود که در ابتدای صف استقبال از شما باشم، اما به دلیل شرایط امنیتی مجاز به این کار نبودم.

وی در ادامه گفت: من حضور شما را احساس می‌کنم، این حضور را گرامی می‌دارم و به آن افتخار می‌کنم؛ از طرف پدر، برادران و خواهرانم و همچنین از طرف خانواده‌های نصرالله و صفی‌الدین از همگان به دلیل اظهار هم‌دردی و تسلیت تشکر می‌کنم؛ از تمامی کسانی که از لبنان، عراق، فلسطین، ایران، سوریه، پاکستان، ترکیه، یمن، بحرین، کویت، مصر، تونس، موریتانی و کشور‌های آفریقایی دیگر، اردن و جیبوتی و لبنانی‌های ساکن کشور‌های خارجی که به من تسلیت گفتند، سپاسگزارم.

وی در ادامه این سخنرانی گفت: جنایت رفح عمق وحشی‌گری صهیونیست‌ها را اثبات کرد، دشمن می‌گوید به رفح بروید چرا که آنجا امن است سپس فلسطینی‌ها را با وحشی‌گری بمباران می‌کند؛ رفح آبروی دشمن صهیونیستی را برد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان یادآوری کرد: ما از ابتدا به مکتب امام موسی صدر و نهضت ایشان تعلق داشتیم و هنوز هم هستیم، چه در حزب‌الله باشیم و چه در جنبش امل؛ این دشمن، هیچ اخلاق و وجدانی ندارد و بسیار بدتر از نازیست‌ها است؛ جامعه بین‌المللی ناتوان است و بیانیه‌هایش نمی‌تواند از ما حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه این جنایت و این خون‌های مظلوم باعث فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد شد، اظهار کرد: برخی معتقدند که جامعه جهانی از لبنان حمایت خواهد کرد، اما غزه به آنان فهماند که تنها چیزی که از ما حمایت می‌کند سلاح، مقاومت و شجاعت ما است؛ به طرف‌هایی که اقدام به عادی‌سازی کردند می‌گوییم که آیا با این وحشی‌ها و خیانت‌کاران عادی‌سازی می‌کنید؟

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که جنایت رفح تلاش برای زیباسازی وجهه واقعی دشمن صهیونیستی به‌عنوان حکومتی اخلاق‌مدار را برملا کرد؛ رژیم صهیونیستی دنیا، جامعه جهانی و دادگاه بین‌المللی دادگستری که حکم به توقف حمله به رفح را داده بود، به چالش کشیده است.

نصرالله ادامه داد: جنایت‌های اسرائیل باید مایه عبرت ما و کسانی باشد که روی جامعه بین‌الملل و قوانین بین‌المللی برای حمایت از لبنان حساب باز کرده‌اند؛ مادران و کودکان رفح در گوش تمامی غافلان، ناآگاهان و کسانی که از واقعیت به دور هستند و چشم خود را به حقایقِ این روزها بسته‌اند فریاد می‌کشند.

وی در ادامه درباره ضعف جامعه بین‌المللی در توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: به جامعه بین‌الملل بنگرید؛ ناتوان و ضعیف است و تنها به صدور بیانیه‌های ابراز نگرانی و انزجار بسنده می‌کند؛ جنایت رفح و تمامی حماقت‌هایی که دشمن مرتکب می‌شود، منجر به شکست، فروپاشی و نابودی رژیم (صهیونیستی) خواهد شد.

نصرالله در پایان گفت: ما هیچ آینده‌ای را برای این رژیم نازی در منطقه خود متصور نیستیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما