شناسهٔ خبر: 66905257 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها برای سومین سال در ایلام

اجرای طرح جهش تولید با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و وزارت جهاد کشاورزی برای سومین سال در استان ایلام اجرایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ این طرح برای کشت محصولات مهم و راهبردی از جمله گندم و جو، حبوبات، دانه‌های روغنی و در راستای تامین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال پایدار کشاورزان، استفاده بهینه از آب و صرفه جویی در استفاده از منابع آبی با همکاری ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) و جهاد کشاورزی در دست اجراست.

در راستای اجرای این طرح برنامه‌های حمایتی و تشویقی از جمله ارائه آموزش رایگان به کشاورزان، یارانه بیمه محصولات کشاورزی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، پرداخت یارانه کود و سایر نهاد‌ها از جمله سم و  بذر و تامین تجهیزات و ادوات کشاورزی از محل اعتبارات تشویقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به کشاورزان اعطاء می‌شود.

عزیزان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه طرح جهش تولید دیمزار با هدف افزایش درآمد کشاورزان، بهره‌گیری از ارقام جدید تحقیقاتی، پایداری تولید و اصلاح الگوی کشت به منظور دستیابی به محصول زراعی بیشتر در سطح اجرا شده است، گفت: در سال زارعی جتری این طرح در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان اجرا شد.

داودی نصر ناظر استانی طرح جهش تولید در استان ایلام عنوان کرد: طرح جهش تولید دردیمزار‌ها بعنوان یک طرح مشارکت بین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بعنوان تامین کننده مالی و ناظر و وزارت جهاد کشاورزی بعنوان مجری و متولی بخش کشاورزی چندسالی است مطرح شده است که درسال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با ۲۷ میلیارد تومان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) درخصوص یارانه‌هایی درارتباط با آموزش، بیمه، مبارزه با عوامل زیان رسان ورود پیدا کرده است.

<div id="video-display-embed-code_11162961"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4246243/11162961?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما