شناسهٔ خبر: 66852653 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیش بینی برداشت ۱۵ هزار تن غلات در ایلام

خبرگزاری صدا و سیما

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام گفت: با آغاز برداشت غلات در این شهرستان، پیش بینی می‌شود ۱۵ هزار تن غلات از زمین‌های زراعی برداشت شود.

صاحب‌خبر -
                                         پیش بینی برداشت ۱۵ هزار تن غلات در ایلام
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سعید طاهری  اظهار داشت: برداشت غلات در شهرستان ایلام از اوایل خرداد ماه آغاز و این فرایند تا اوایل مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
 
وی با اشاره به بارش مناسب نزولات جوی، تغذیه کودی مناسب و کنترل عوامل خسارت‌زا، شاهد عملکرد مناسب مزارع این شهرستان هستیم، افزود: در سال زراعی جاری، هشت هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ایلام زیر کشت غلات رفته است.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایلام با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۳ تا ۱۵ هزار تن گندم و جو از مزارع ایلام برداشت شود، اضافه کرد: برای تأمین سوخت مورد نیاز کمباین‌ها و ادوات کشاورزی هماهنگی‌های لازم در این شهرستان انجام شده است.
 
طاهری با تاکید بر اینکه در طول زمان عملیات برداشت، کارشناسان جهاد کشاوری به طور مستمر بر کار برداشت و خرید محصول نظارت می‌کنند، یادآور شد: از طریق کارشناسان مراکز، اطلاع رسانی لازم در زمینه ثبت مشخصات کشاورزان در سامانه پهنه‌بندی و نهایی کردن اطلاعات تا قبل از برداشت محصول انجام شده است.
 
وی مطرح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی شده تلاش خواهد شد که کشاورزان در روند تحویل محصول دچار مشکل نشوند.
 
بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام تا کنون ۲۹۰ هزار تن گندم از زمین‌های زراعی استان ایلام برداشت شده است.

نظر شما