شناسهٔ خبر: 66903090 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

موزه دفاع مقدس همدان انعکاس دهنده رشادت‌های رزمندگان است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: باغ موزه‌ دفاع مقدس همدان انعکاس دهنده ارزش‌ها و رشادت های دوران هشت سال دفاع مقدس و رزمندگان بوده و در درک مفهوم این ایام برای نسل آینده کمک کننده است. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: باغ موزه‌ دفاع مقدس همدان انعکاس دهنده ارزش‌ها و رشادت های دوران هشت سال دفاع مقدس و رزمندگان بوده و در درک مفهوم این ایام برای نسل آینده کمک کننده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ محسن معصوم علیزاده روز سه شنبه در نشست با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان اظهار کرد: هنر همواره به عنوان یکی از ابزارهای حفظ دستاوردهای دفاع مقدس مطرح بوده و طی سال‌های پس از جنگ، هنر و هنرمندان تلاش‌هایی را برای حفظ، انتقال و ماندگاری ارزش‌های دفاع مقدس انجام داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی باغ موزه‌های دفاع مقدس در حقیقت تلاشی جدید برای انتقال فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید بصورت ملموس تر است.

معصوم علیزاده ادامه داد: همدان در حوزه مقاومت بزرگان بنامی دارد که باید هرچه بیشتر و بهتر به آینده سازان میهن اسلامی شناسانده شوند و امیدواریم با برنامه‌ریزی در استان شاهد برگزاری اولین همایش کشوری راویان دفاع مقدس در استان باشیم و در اجرای این مهم از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

موزه دفاع مقدس همدان انعکاس دهنده ارزش‌های رزمندگان است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان نیز در این نشست اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از بخش‌های مهم تاریخ ایران است که علاوه بر بعد نظامی، ابعاد مختلف فرهنگی و سیاسی دیگری هم داشته که باید حفظ شود تا به نسل‌های آینده هم برسد.

سردار مهدی ظفری ادامه داد: باغ موزه‌های دفاع مقدس با امکانات خاصی مثل سالن صدا، کتابخانه تخصصی، تالار شهدا، تالار عکس و ده‌ها فضای اختصاصی تلاش می‌کنند محیطی خاص و ویژه برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به وجود آورند و باغ موزه های دفاع مقدس امروز وظایفی ملی و بین المللی برعهده دارند.

او خاطر نشان کرد: باغ موزه ها امروز زبان گویای دوران و سال‌های دفاع مقدس و یادگاری از دوران تجاوز دشمن به خاک ایران است که این تجاوز با سلحشوری و رشادت بهترین فرزندان این آب و خاک ناکام ماند.

به گفته وی باغ موزه میراثی ماندگار است که با بهره گیری از بهترین و آخرین تکنولوژی‌های روز بهترین فضا را برای معرفی فرهنگ پایداری به نسل امروز مهیا کرده است.

سردار ظفری ادامه داد: برای رسیدن به این هدف با همت بخش‌های درگیر در دفاع مقدس فضاهای مختلفی تدارک دیده شده تا میراث گران‌سنگ دفاع مقدس را از یک سو بازسازی و نگهداری کنند و از سوی دیگر همان حال و هوا و روحیات جهادی را به جوانانی که فضای جنگ و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند منتقل کند.

نظر شما