شناسهٔ خبر: 66901694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقارن با حادثه خیابان پروین

فروریزش خیابان «شهید صادقیان» اصفهان در حال بررسی است

اصفهان-ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به فاصله زمانی کمی از فروریزش خیابان «پروین»، اکنون پدیدار شدن حُفره در خیابان «شهید صادقیان» ملک شهر نیز در دست بررسی است.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه‌فروش روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این حادثه چند ساعت پیش گزارش شد و اکنون نیروهای آب و فاضلاب استان در حال بررسی حفره خیابان «شهید صادقیان» واقع در شمال اصفهان هستند.

وی افزود: این حفره کوچک بر اثر گرفتگی خط لوله ۲۵۰ میلیمتری انتقال آب ایجاد شده است که نیروهای آبفا اقدام به رفع آن کردند.‌

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: دلیل فرو ریزش سه روز گذشته در خیایان پروین و ایجاد حفره ۹ متری در این محدوده، فرسودگی لوله فاضلاب بود که عملیات اصلاح و بازسازی در این مکان ادامه دارد.

شیشه‌فروش در باره تعدد شکستگی لوله فاضلاب در مناطق مختلف اصفهان، به مسوولان امر هشدار داده است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۳۰۰ کیلومتر از شبکه انتقال فاضلاب کلانشهر اصفهان بدلیل قدمت ۵۰ ساله، فرسوده و نیازمند اصلاح است که ۴۴ کیلومتر آن شناسایی شده و در اولویت اجرا قرار دارد.

آنطور که مسوولان محلی می‌گویند: تعویض شبکه پوسیده و فرسوده آب و فاضلاب شهری نیازمند تامین اعتبار ملی از سوی سازمان برنامه‌ و بودجه و شرکت مهندسی آب و فاضلاب است.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز حوادث ناشی از نشست زمین(فروچاله) در این کلانشهر در ۲ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱۸ درصد افزایش یافته است.

شنبه جاری یک حادثه نشست زمین ناشی از پس‌زدگی لوله فاضلاب و تخریب در خیابان پروین اصفهان گزارش شد که در حال حاضر هنوز عملیات لوله‌گذاری و ترمیم این حادثه در حال تکمیل است.

اواسط هفته گذشته نیز نشست زمین ناشی از شکستگی خط لوله فاضلاب در خیابان «آپادانا اول»(شهید قدوسی) و خیابان «شهیدان کاظمی» سبب بروز حادثه برای یک دستگاه اتوبوس و فرورفتگی آن داخل زمین شد.

پیش‌ از این نیز نشست‌ زمین در «چهارراه نظر»، خیابان‌های «علامه امینی»، «امام خمینی(ره)" و «حکیم»، «ملک‌شهر»، اتوبان «آقابابایی» و بلوار «صُفه» اصفهان اتفاق افتاده است.

«فرونشست» حرکت رو به پایین سطح زمین است که معمولا بدلیل خروج رطوبت از درون توده خاک رخ می‌دهد. بر اثر این پدیده، سازه‌ها و زیرساخت‌های سطحی به درون زمین کشیده می‌شود و آسیب می‌بیند.

«نشست» یا فروچاله‌ از دیدگاه زمین‌شناسی مهندسی، فرورفتگی سطح زمین در اشکال بیضی و کُروی دارای دیواره‌های با شیب تند در ابعاد بطور متوسط سه تا ده‌ها متر است که در اثر گسیختگی لایه‌های سطحی ایجاد می‌شود.

نظر شما