شناسهٔ خبر: 66901285 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ماجرای تخریب سقاخانه ساغرچی‌ها در اصفهان چه بود؟ + فیلم

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: تخریب سقاخانه ساغرچی‌ها در قلب بافت ارزشمند تاریخی شهر اصفهان که با انتقاد برخی شهروندان روبه‌رو شده است، در واقع بازگشایی یک گلوگاه پس از تملک و آزادسازی بوده است، اما عده‌ای به‌دنبال منافع شخصی و میراثی‌سازی آن هستند.

صاحب‌خبر -

علی رضی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تخریب سقاخانه ساغرچی‌ها و شایعه تاریخی بودن این سقاخانه اظهار کرد: طبق نظر اداره کل میراث فرهنگی و نامه این اداره کل، این مکان فاقد ارزش تاریخی است.

وی افزود: سقاخانه ساغرچی‌ها یک گلوگاه محلی بود که اجازه ورود خودروهای امدادرسان از جمله آتش‌نشانی و اورژانس به دل بافت مسکونی را نمی‌داد و همین موضوع منجر به فوت تعدادی از اهالی بیمار این محله در شرایط اضطرار بیماران شده بود.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه سقاخانه ساغرچی‌ها واقع در خیابان مسجد سید به یک گلوگاه ترافیکی بحرانی در رفت و آمد شهروندان تبدیل شده بود، آزادسازی آن در دستور کار شهرداری این منطقه قرار گرفت.

ماجرای تخریب سقاخانه محله قبله دعا چه بود؟ + فیلم

رضی‌زاده ادامه داد: مکان سقاخانه ساغرچی‌ها از مالک خریداری و آزادسازی شد، زیرا همچون سقاخانه محله قبله‌دعا یک خانه تاریخی، میراثی و ستاره‌دار نبوده است.

وی تاکید کرد: سقاخانه‌های میراثی خط قرمز شهرداری است و برای احیای آن تمام تلاش خودمان را انجام داده‌ایم و خواهیم داد، همچون سقاخانه مسجد لنبان که تمام تلاش فنی و مالی را برای احیا آن انجام داده‌ایم.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: برای مواردی که هیچ سندی ندارد و عده‌ای به دنبال منافع شخصی و میراثی‌سازی آن هستند، مطابق ضوابط و قوانین عمل خواهیم کرد.

نظر شما