شناسهٔ خبر: 67308394 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

روایتی جالب از پرواز پر خطر رئیس جمهور شهید + فیلم

صبح روز دوشنبه، ششم شهریور سال ۱۴۰۲ فاز یازده پارس جنوبی افتتاح شد و سید ابراهیم رئیسی با وجود خطرهای احتمالی با بالگرد بر روی سکوی گازی حاضر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مراسم افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی صبح دوشنبه با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد و در خبرها آمده بود که با آغاز برداشت گاز از آخرین فاز باقیمانده از میدان مشترک پارس جنوبی، قفل ۲۰ساله توسعه این طرح با پشت سر گذاشتن دو دهه قراردادهای متعدد نافرجام با شرکت‌های خارجی، باز می‌شود.

اما این اتفاق ماجرای دیگری نیز در دل خود داشت که آن روایتی از حضور سید ابراهیم رئیسی بر روی سکوی گازی است و به تازگی از زبان همراهان رئیس جمهور مطرح شده که در ویدیویی با عنوان «پرواز پر خطر رئیس جمهور» منتشر شده است.

به گفته افراد حاضر بر سکوی گازی در زمان حضور رئیس جمهور، تابحال عالی‌ترین مقام اجرایی کشور هیچ‌گاه روی سکوی گازی فعال حاضر نشده بود و به دلیل خطرهای احتمالی قرار بر این بوده که تولید را ساعاتی متوقف کنند که این تصمیم با مخالفت آیت‌الله رئیسی روبرو می‌شود.

در ادامه این ویدیو احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر روایت جالبی از حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح دارد و با اشاره به اینکه در دو جلسه با این اقدام خطرناک مخالفت خود را اعلام کرده، اظهار کرد: وقتی خواستیم سوار بالگرد شویم، رئیس جمهور به من و آیت‌الله صفایی رو کرد و گفت شما سوار نشوید.

در ادامه این ویدیو آیت‌الله غلامعلی صفایی امام جمعه بوشهر درباره دلیل مخالفت رئیس جمهور با حضور آن‌ها در بالگرد گفت: آیت‌الله رئیسی به ما گفتند که تا اینجا خیلی خوب بود، شما دیگر برگرد چون خطرناک است. من هم گفتم اگر خطری هست باید برای هر دو نفر ما باشد و من هم با شما می‌آیم و ایشان پذیرفت.

در این ویدیو فرود بالگرد در سکوی گازی را مشاهده می‌کنید.

mp4
انتهای پیام/

نظر شما