شناسهٔ خبر: 66900694 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

کمک نظامی اسپانیا به اوکراین

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در جریان سفر خود به مادرید، یک توافقنامه امنیتی تسلیحاتی با پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا امضا کرد که براساس آن، اسپانیا در سال ۲۰۲۴ یک بسته کمک نظامی به ارزش یک میلیارد یورو را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.
همچنین بر اساس این توافقنامه که  به امضای زلنسکی و سانچز رسید، اسپانیا متعهد شد تا سال ۲۰۲۷ میلادی ۵ میلیارد یورو به اوکراین کمک کند.به گزارش برخی رسانه‌های اسپانیایی، این توافق شامل ارسال تانک‌های آلمانی لئوپارد و مهمات توپخانه از اسپانیا به اوکراین است.
سانچز در نشست خبری مشترک با زلنسکی گفت: «پس از بیش از دو سال (جنگ)، تجاوزات روسیه همچنان ادامه دارد و به همین دلیل اکنون بیش از هر زمان دیگری ضروری است حمایت خود را از اوکراین دو برابر کنیم.»زلنسکی قرار بود اوائل ماه مه به اسپانیا سفر کند اما او به دلیل عملیات ارتش روسیه در منطقه خارکیف، همه سفرهای خارجی خود را لغو کرد.
زلنسکی نیز در این نشست خبری گفت که اوکراین همچنان به شدت نیازمند ۷ سامانه موشکی آمریکایی «پاتریوت» است تا از حملات روسیه به شبکه برق و مناطق غیرنظامی و همچنین اهداف نظامی اوکراین جلوگیری کند.او گفت که اگر اوکراین سامانه دفاع هوایی پاتریوت را در اختیار داشت، روسیه نمی‌توانست به حملات هوایی خود و بمباران مناطق مسکونی و نظامی ادامه دهد.
پاتریوت یک سامانه موشکی است که توانایی مقابله با موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک کوتاه برد را دارا است. این سامانه موشکی اگرچه گران است اما ارتش‌های سراسر جهان به دنبال آن هستند.کشورهای اروپایی برای ارسال سامانه‌ موشکی پاتریوت به اوکراین تردید دارند، زیرا نگرانند که در آینده به آن‌ها نیاز داشته باشند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما