شناسهٔ خبر: 66900318 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

امانی تذکر داد

معتمدین محله را طرد نکنید/ با یک نامه نباید شورایاران فعال را کنار گذاشت!

عضو شورای شهر تهران ضمن تأکید بر ضرورت فعالیت شورایاران به عنوان بازو‌های مؤثر در مدیریت هر چه بهتر شهر تهران، به ابلاغیه اخیر راجع به تمدید کوتاه مدت قرارداد مدیران محلات اشاره کرد و خواستار تدبیر و تأمل بیشتر در این موارد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران امروز در صحن شورا طی تذکری گفت: ارکان مشارکت اجتماعی تحت عنوان مدیریت محله و همچنین نحوه انتخاب و فعالیت‌شان باید به تصویب ستاد هماهنگی مدیریت محله که منتخبین شورای اسلامی شهر تهران هستند یعنی هشت نفر از اعضا که ریاست آن هم با آقای چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران است برسد. یکی از ارکان مدیریت محله که در نظام‌نامه تصویب شده نحوه انتخاب و عزل مدیر محله است که دستورالعمل آن توسط شهرداری تهیه و به ستاد پیشنهاد شده و در حال رسیدگی است. یکی دیگر از ارکان، دبیرخانه مشارکت محله است که در آخرین جلسه دستورالعملش نهایی شد و قرار است توسط شما ابلاغ گردد.


او ادامه داد: اخیراً دبیر این دبیرخانه که شرح وظایف و دستورالعملش ابلاغ نشده، ابلاغیه‌ای صادر کرده و به شهرداران مناطق تکلیف کرده که تا ۱۸ خرداد یعنی ۱۰ روز آینده قرارداد مدیران محله را بیشتر تمدید نکند و هر کدام از مدیران محله که نپذیرد این قرارداد را امضا کند؛ باید استعفا بدهد و فرد دیگری جایگزین شود. با ۳۵۲ نفر مواجهیم که سال‌هاست سرای محله را اداره می‌کنند و در ایام کرونا تلاش کردند علی رغم خطراتی که برایشان داشت و در حد وظایفی که به آن‌ها محول شد زحمت کشیدند و بعد از این دوره هم تاکنون با فراز و نشیب‌هایی که وجود داشته همراه بودند و کمک کردند. اکثر سرای محلاتی که رفتیم فعالند و مردم از امکانات و خانه‌هایی که در سرای محلات است استفاده می‌کنند و خودگردانند و درآمدشان را خودشان کسب می‌کنند. نه تنها خودگردانند، بلکه به بسیاری از برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران کمک می‌کنند و با حداقل حقوق زحمت می‌کشند و کار می‌کنند.


امانی گفت: این که این افراد را با یک ابلاغ یک خطی، از ۱۸ خرداد اگر این برگه را امضا نکنند کنار بروند و خانه‌نشین شوند در این شرایط که یک انتخابات جدید پیش رو داریم؛ اصلاً مصلحت نیست و پیشنهادم این است که قدری تدبیر و تامل بیشتری برای برخورد با مردم و مشارکت محله‌ای بشود. بر اساس نظام نامه انتخاب مدیران محلات باید با پیشنهاد سه نفر توسط شهردار منطقه و رأی هیئت امنای محلات باشد. در اوایل سال گذشته اقداماتی شد و ما و شما تذکر دادیم و روند را متوقف کردند و الآن دوباره از دیروز این نگرانی در بین مدیران محلات راه افتاده که تکلیفشان چه می‌شود و نظام نامه و دستورالعملی که قرار بود ابلاغ کنید چه می‌شود؟ از شهرداری تهران می‌خواهم و تذکر می‌دهم که تحمل کنند تا این دستورالعمل‌ها ابلاغ گردد و بر اساس دستورالعمل مصوب ستاد کار را دنبال کند.

برچسب‌ها:

نظر شما