شناسهٔ خبر: 66899666 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بانوی ایرانی، فضانورد «نیمه تاریک»

انیمیشن «نیمه تاریک» ساخته مجیدرضا عیوضی درباره فضانورد ایرانی است که روی ماه گرفتار می‌شود. انیمیشن «نیمه تاریک» ساخته مجیدرضا عیوضی درباره فضانورد ایرانی است که روی ماه گرفتار می‌شود.

صاحب‌خبر -
مجیدرضا عیوضی کارگردان انیمیشن «نیمه تاریک» درباره شکل‌گیری ایده این انیمیشن به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ توضیح داد: همیشه به ژانر علمی-تخیلی علاقه داشتم و عجیب است که تا به حال در کشور ما به این ژانر توجهی نشده است. در دنیای کنونی سفر به ماه و اکتشاف قسمت‌های ناشناخته کائنات به یکی از بزرگترین دغدغه‌های بشر تبدیل شده است. این ایده با علاقه من به داستان‌های علمی-تخیلی درباره فضا و اینکه دنیای بیرون از کره خاکی چقدر می‌تواند متفاوت و عجیب باشد، در ذهن من شکل گرفت. 
 
وی افزود: فضانورد داستان من که یک بانوی ایرانی است که روی ماه و قسمت تاریک آن که فضایی ناشناخته است و نوع بشر تابحال به آن دسترسی نداشته است، گرفتار می‌شود. «نیمه تاریک» اشاره‌ای به تاریکی و ناامیدی ذهن دارد.
 
این کارگردان درباره پروسه تولید انیمیشن «نیمه تاریک» گفت: «نیمه تاریک» را ایده‌پردازی کردم، اسکچ‌های خیلی زیادی طراحی کردم، انواع لباس‌های فضانوردی، سفینه‌ها، موجودات عجیب و غریب و بعد از کامل شدن فیلمنامه، استوری بورد و روایت تصویری انیمیشن را انجام دادم و همچنین اسکچ‌هایی که داشتم را تبدیل به کانسپت‌های نهایی و فضاهای مورد نیاز پلان‌های فیلم کردم. طراحی کاراکترها و دیزاین فضا و پالت رنگی نماها در طول روایت داستان را هم در کنار کانسپت‌ها و استوری ریل انجام دادم. بعد از این مراحل انیمیت پلان‌ها را انجام می‌دهم که به تازگی وارد این مرحله شده‌ام. مراحل بعدی موزیک و صداگذاری افکت‌های صوتی، کامپوزیت و افکت‌های تصویری پلان‌ها و تدوین نهایی و خروجی فاین کات فیلم است.
 
عیوضی درباره مدت زمان انیمیشن و موضوع آن بیان کرد: زمان انیمیشن کوتاه من حدود 11 دقیقه است. این انیمیشن درباره فضانوردی است که در ماه گرفتار شده و به دنبال راهی برای نجات است، اما به سمت نیمه تاریک ماه، سیاهی و ناامیدی کشیده می‌شود. این انیمیشن دارای جزئیات تصویری و روایتی زیادی است.
 
کارگردان انیمیشن «نیمه تاریک» درباره همکاری با مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی گفت: مرکز گسترش جزو معدود و یا حتی می‌توانم بگویم تنها فضایی است که هر فیلمساز، دانشجو و یا افراد علاقه‌مندی می‌توانند با طرح ایده‌های خود حمایت شوند و فیلم و انیمیشن خود را بسازند. شورای مرکز هم استادان باتجربه و خلاقی مثل استاد دهستانی و استاد گلپایگانی را همراه خود دارد که در پروسه ایده‌پردازی و ساخت فیلم کمک زیادی به حرفه‌ای‌تر و آرتیستی‌تر شدن کار می‌کنند. همچنین آقای ابهری نیز خیلی پیگیر تولیدات هستند. مرکز گسترش فیلم‌های زیادی تولید کرده که در مقیاس جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند و سعی مرکز بر این است که بستری را برای تولید انیمیشن‌های حرفه‌ای با کیفیت، در حد رقابت‌های بین‌المللی ایجاد کند ولی بودجه‌هایی که برای تولید انیمیشن در نظر گرفته می‌شود، مبالغ کمی است و ساخت فیلم را واقعا سخت می‌کند.
 
عیوضی درباره برنامه‌های خود برای پخش و نمایش این انیمیشن توضیح داد: بعد از ساخته شدن فیلم آن را به جشنواره‌های سراسر دنیا ارسال کرده و بیشتر سعی خواهم کرد که در جشنواره‌های معتبر شرکت کنم و امیدوارم «نیمه تاریک» بتواند در همه قاره‌ها و کشورها اکران شود. برای فروش هم اگر بتوان در پلتفرم‌های پخش فیلم بین‌المللی قرار بگیرد؛ با همکاری مرکز گسترش این کار را انجام خواهم داد.
 
مجیدرضا عیوضی در پایان گفت: قصد دارم انیمیشن کوتاه را در ژانرهایی که مورد علاقه‌ام است، دنبال کنم و ایده‌های خود را پشت سر هم تبدیل به انیمیشن کنم. همچنین دوست دارم یکی از ایده‌های بلند خود را تبدیل به یک انیمیشن سینمایی کنم که بتواند در سطح بین‌المللی اکران شود.
 
«نیمه تاریک» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما