شناسهٔ خبر: 66899080 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

در پی صحبت‌های تند جواد نکونام علیه ارکان فدراسیون فوتبال

لایحه دفاعی استقلال از نکونام به تلویزیون رفت!

سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال در مصاحبه شب گذشته خود به تلطیف صحبت‌های نکونام پرداخت و از او دفاع کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از همشهری آنلاین، صحبت‌های تند جواد نکونام و برخی بازیکنان استقلال علیه ارکان فدراسیون فوتبال و داوران حاشیه داغ روزهای گذشته بوده است. حملاتی که استقلالی‌ها به داوران انجام دادند با واکنش‌های مختلفی مواجه شده و البته باعث شده ارکان قضایی فدراسیون به ماجرا ورود کرده و پرونده‌هایی در این خصوص تشکیل شود.

در شرایطی که باشگاه استقلال باید لایحه دفاعی خود را برای نکونام و بازیکنانش نوشته و به کمیته انضباطی ارسال کند، فرشید سمیعی سرپرست مدیرعاملی استقلال در مصاحبه تلویزیونی به دفاع از اعضای تیمش پرداخت.

سمیعی در ابتدا گفت: «این صحبت‌ها ریشه دیرینه‌ای دارد. اگر در فصول گذشته یکی از برنامه‌های تلویزیونی، برنامه‌ای درباره اشتباهات داوری تهیه می‌کرد که چه تیمی متضرر شده و کدام تیم نفع برده همه این فشارها کم می‌شد.»

او ادامه داد: «فدراسیون فوتبال کار خوبی انجام داد که اعلام کرد کسانی که بیانیه می‌دهند یا کسانی که مصاحبه می‌کنند با محرومیت رو به رو می‌شوند. متاسفانه این مصوبه فقط برای برخی تیم‌های شهرستانی اجرا شد و برخی از تیم‌ها معاون ورزشی، مدیر رسانه‌ای، مدیر روابط عمومی هرچه خواستند گفتند و اتهام زدند اما هیچ رایی صادر نشد. زمانی که ما معترض شدیم اعلام کردند که ما اصلا متوجه این مصاحبه‌ها نشدیم!»

مدیرعامل استقلال درباره اینکه بازیکنان استقلال نباید اینقدر تند درباره داوران صحبت کنند، تاکید کرد: «فوتبالیست‌ها بعد از بازی از نظر ترشح هورمون‌ها و شرایط روحی در شرایط مناسبی نیستند و حتی بعد از بازی جلوی بازیکنان را نمی‌گیرند. به هرحال بازی سنگین و سختی بوده و یک سری سوت‌هایی زده شده که آن را متاثر از تحریک داور به خاطر مسائل شب قبل می‌دانستند و به خاطر همین واکنش طبیعی داشتند. اما ما اصلا ناامید نیستیم و با تمام این مسائل شانس زیادی برای قهرمانی داریم و به امید خدا در دو بازی آینده برای ۶ امتیاز به میدان می‌رویم که آن را کسب کنیم و احتمال می‌دهیم که رقیب ما هم امتیاز از دست خواهد داد.»

سمیعی در ادامه دفاعیات خود از بازیکنان و کادرفنی استقلال بیان کرد: «یک قسمت از این ماجراها به این خاطر است که قانونگذار ما اگر قانون را اجرا کند سایر افراد هم تمکین می کنند. ما آمدیم از ادبیاتی گفتیم و مثلا چاله میدان استفاده کردیم اما محروم نشدند! توپ جمع کن‌ها را با الفاظ شنیع مورد خطاب قرار دادند اما محروم نشدند در حالی که در مورد مشابه دروازه بان تیم شهرستانی محروم شد! درباره یک حرکت دست با لباس شخصی برای یک تیمی رای صادر شد ولی با لباس ورزشی برای یک شخص دیگر صادر نمی‌شود و به راحتی از آن گذشت می شود! هوادار را جلوی اتوبوس کتک می زنند؛ گلوی حریف را فشار می دهند اما اتفاقی رخ نمی دهد! این‌ها باعث می‌شود که بازیکن فکر می‌کند چون برای حریفان قانون اجرا نمی‌شود من هم صحبت می کنم تا عدالت را اجرا کنم. اگر قانون را سفت و سخت اجرا کنیم هیچ بازیکن و مربی به خودش اجازه نمی‌دهد از قانون عبور کند.»

سرپرست مدیرعاملی استقلال با اشاره به داوری‌های لیگ برتر گفت: «قطعا داوری‌ها عادلانه نبود که اگر بود کار به اینجا نمی رسید. قانون باید سفت و سخت اجرا شود و به رنگ لباس نگاه نکنیم. زمانی که من سخنگوی باشگاه نیز بودم هر موقع مورد حمله قرار می گرفتیم زنگ می‌زدم که چرا برخورد نمی‌کنید؟! ما به خاطر خواسته هوادار که باید از حقوق باشگاه دفاع کنیم وقتی ورود می‌کردیم و پاسخ می دادیم بلافاصله ارکان قضایی ورود می کردند. همیشه برای من این سوال بود که چرا وقتی مورد هجمه قرار می گیریم ورود نمی کنند و منتظر می مانند به محض اینکه ما پاسخ می دهیم برخورد می کنند! ما قانون مدار هستیم و می خواهیم آن را اجرا کنیم. به محض اینکه قانون شکسته می شود می خواهیم ارکان قضایی ورود کنند حتی اگر استقلال بود.»

سمیعی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: «ما می‌گوییم داوری عادلانه نیست چون می توانستیم فاصله بیشتری با رقبا داشته باشیم. جمله ای وجود دارد که توسط تیمی که در سال‌های اخیر بیشترین قهرمانی را به دست آورده گفته می شود و آن این است "نمی خواهند ما قهرمان شویم"، چرا با آن برخورد نمی شود؟! این کلیدواژه طنزی در فوتبال ما شده است. ما به هیچ عنوان این را نگفته ایم. من تاکید می‌کنم که ما هیچ کنشی نداریم و فقط واکنش انجام می‌دهیم. ما عمل نداریم، عکس العمل داریم و در این فصل اصلا شروع کننده نبودیم. آمده‌اند صحبت کردند و ما را متهم کردند و ما از خودمان دفاع کردیم.»

او افزود: «آقای پورموسوی توضیح دادند که بین دو نیمه بازی تهران چه اتفاقاتی رخ داد. خبرها به ما می‌رسد و همان طور که اشاره شد می توانند فیلم دوربین‌ها را بگذارند و بررسی کنند. هجومی که به سمت داوران صورت می گیرد کاملا مشخص می شد. تاکید کردید هجومی که به دکتر حیدری صورت گرفت درست نبود من هم کاملا موافق هستم ایشان پزشک هستند و احترامشان واجب است و نباید تلفن همراه شان مورد هجمه قرار بگیرد اما فحاشی که به آقای کوپال ناظمی صورت گرفت درست بود؟ اینکه در راهرو آزادی آن حرف‌ها زده شود ایراد ندارد؟! تمرکز او را برهم زدند. برای اولین بار نیست و بارها در برنامه فوتبال برتر هم نشان داده شد که برخی افراد بین دو نیمه به اتاق داوران می‌روند و به آنها فشار می‌آورند و حمله می‌کنند. آیا در آن زمان با آن‌ها برخورد شد؟! قانون اجرا شد؟ فیلم آن کاملا موجود بود. اگر قانون را درست اجرا کنیم استقلال هم نمی‌تواند از آن رد شود.»

سمیعی همچنین گفت: «وقتی تیم‌های دیگر از قانون رد می‌شوند و قانون گذار برخورد نمی‌کند آن زمان هم بازیکن مقابل باشگاه می‌ایستد و می‌گوید توان دفاع از حقوق ما را نداری، بگذار ما جواب بدهیم. مربیان استقلال بارها به من گفته‌اند که شما اصرار به قانون مداری داری و نمی‌توانی از حقوق ما دفاع کنی.»

او در پایان افزود: « ما در ۷-۸ فصل اخیر "نمی‌خواهند ما قهرمان شویم" کلیدواژه‌ای که توسط یک تیم استفاده می‌شد را به کار نبردیم. امیدوارم هرگز از آن استفاده نشود و اگر کسی به کار گیرد با آن برخورد شود.»

 

نظر شما