شناسهٔ خبر: 66891847 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کمک‌های مهدی تاج به نکونام/نقش موثر فتاحی در قهرمانی‌های است...

اقتصاد ایران: سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال بر کمک های تاج به نکونام تاکید کرد و درمورد حضور سعید فتاحی در دیدار با نساجی گفت: او فعلا ارتباطی با ما ندارد اما در قهرمانی های استقلال نقش موثری داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید سمیعی در واکنش به این که بعد از بازی با نساجی عنوان شد اشتباهات داوری به سود استقلال رقم خورده است گفت: این صحبت ها ریشه دیرینه ای دارد. اگر در فصول گذشته یکی از برنامه های تلویزیونی، برنامه ای درباره اشتباهات داوری تهیه می کرد که چه تیمی متضرر شده و کدام تیم نفع برده همه این فشارها کم می شد.

هر چه اتهام بود به ما زدند

فدراسیون فوتبال کار خوبی انجام داد که اعلام کرد کسانی که بیانیه می دهند یا کسانی که مصاحبه می کنند با محرومیت رو به رو می شوند. متاسفانه این مصوبه فقط برای برخی تیم های شهرستانی اجرا شد و برخی از تیم ها معاون ورزشی، مدیر رسانه ای، مدیر روابط عمومی هرچه خواستند گفتند و اتهام زدند اما هیچ رایی صادر نشد. زمانی که ما معترض شدیم اعلام کردند که ما اصلا متوجه این مصاحبه ها نشدیم!

اعضای کمیته داوران با استقلال زاویه دارند

از طرفی دیگر برخی از اعضای کمیته داوران با استقلال و مربیان سابق زاویه دارند. قبلا هم مصاحبه های آن ها پخش شده بود و درگیری هایی با مربیان سابق استقلال داشتند و این بار هم شب بازی در بدترین زمان ممکن نه تنها استوری علیه هواداران استقلال می گذارند و یک سری اتهامات بسیار زننده را به هواداران استقلال وارد می کنند بلکه کلیه داوران را علیه استقلال تهییج می کنند و جالب اینکه برنامه فوتبال برتر هنوز از این شخص برای کارشناسی داوری استفاده می کند!

شخص محروم کارشناسی می کند

آیا از لحاظ اخلاقی و شهروندی برنامه فوتبال برتر نمی توانست از کارشناس دیگری به جای این شخص محروم استفاده کند؟! چون ایشان عضو ارشد کمیته داوران هستند بر دیگر کارشناسان تاثیر زیادی دارند. وقتی یک مقام از سوی کمیته اخلاق محروم شده و صلاحیتش احراز نشده است بهتر بود کارشناسی صورت نمی گرفت. فوتبال بالا و پایین زیاد دارد. ممکن است هزاران نفر به من توهین کنند اما دلیل نمی شود کسی با ادبیات زشت و توهین آمیز کسی را مورد هدف قرار دهد. کسی حقوق شهروندی ایشان را مورد حمله قرار داده شخص می تواند از مراجع قضایی شکایت کند.

اصلا ناامید نیستیم

فوتبالیست ها بعد از بازی از نظر ترشح هورمون ها و شرایط روحی در شرایط مناسبی نیستند و حتی بعد از بازی جلوی بازیکنان را نمی گیرند. به هرحال بازی سنگین و سختی بوده و یک سری سوت هایی زده شده که آن را متاثر از تحریک داور به خاطر مسائل شب قبل می دانستند و به خاطر همین واکنش طبیعی داشتند. اما ما اصلا ناامید نیستیم و با تمام این مسائل شانس زیادی برای قهرمانی داریم و به امید خدا در دو بازی آینده برای 6 امتیاز به میدان می رویم که آن را کسب کنیم و احتمال می دهیم که رقیب ما هم امتیاز از دست خواهد دارد.

رای ها جهت دار صادر می شود

یک قسمت از این ماجراها به این خاطر است که قانونگذار ما اگر قانون را اجرا کند سایر افراد هم تمکین می کنند. ما آمدیم از ادبیاتی گفتیم و مثلا چاله میدان استفاده کردیم اما محروم نشدند! توپ جمع کن ها را با الفاظ شنیع مورد خطاب قرار دادند اما محروم نشدند در حالی که در مورد مشابه دروازه بان تیم شهرستانی محروم شد! درباره یک حرکت دست با لباس شخصی برای یک تیمی رای صادر شد ولی با لباس ورزشی برای یک شخص دیگر صادر نمی شود و به راحتی از آن گذشت می شود! هوادار را جلوی اتوبوس کتک می زنند؛ گلوی حریف را فشار می دهند اما اتفاقی رخ نمی دهد! این ها باعث می شود که بازیکن فکر می کند چون برای حریفان قانون اجرا نمی شود من هم صحبت می کنم تا عدالت را اجرا کنم. اگر قانون را سفت و سخت اجرا کنیم هیچ بازیکن و مربی به خودش اجازه نمی دهد از قانون عبور کند.

نباید به رنگ لباس نگاه کنیم

قطعا داوری ها عادلانه نبود که اگر بود کار به اینجا نمی رسید. قانون باید سفت و سخت اجرا شود و به رنگ لباس نگاه نکنیم. زمانی که من سخنگوی باشگاه نیز بودم هر موقع مورد حمله قرار می گرفتیم زنگ می زدم که چرا برخورد نمی کنید؟! ما به خاطر خواسته هوادار که باید از حقوق باشگاه دفاع کنیم وقتی ورود می کردیم و پاسخ می دادیم بلافاصله ارکان قضایی ورود می کردند. همیشه برای من این سوال بود که چرا وقتی مورد هجمه قرار می گیریم ورود نمی کنند و منتظر می مانند به محض اینکه ما پاسخ می دهیم برخورد می کنند! ما قانون مدار هستیم و می خواهیم آن را اجرا کنیم. به محض اینکه قانون شکسته می شود می خواهیم ارکان قضایی ورود کنند حتی اگر استقلال بود.

چرا با آن تیم برخورد نمی شود!

ما می گوییم داوری عادلانه نیست چون می توانستیم فاصله بیشتری با رقبا داشته باشیم. جمله ای وجود دارد که توسط تیمی که در سال های اخیر بیشترین قهرمانی را به دست آورده گفته می شود و آن این است "نمی خواهند ما قهرمان شویم"، چرا با آن برخورد نمی شود؟! این کلیدواژه طنزی در فوتبال ما شده است. ما به هیچ عنوان این را نگفته ایم. من تاکید می کنم که ما هیچ کنشی نداریم و فقط واکنش انجام می دهیم. ما عمل نداریم، عکس العمل داریم و در این فصل اصلا شروع کننده نبودیم. آمده اند صحبت کردند و ما را متهم کردند و ما از خودمان دفاع کردیم.

هجوم به سمت داوران

آقای پورموسوی توضیح دادند که بین دو نیمه بازی تهران چه اتفاقاتی رخ داد. خبرها به ما می رسد و همان طور که اشاره شد می توانند فیلم دوربین ها را بگذارند و بررسی کنند. هجومی که به سمت داوران صورت می گیرد کاملا مشخص می شد. تاکید کردید هجومی که به دکتر حیدری صورت گرفت درست نبود من هم کاملا موافق هستم ایشان پزشک هستند و احترامشان واجب است و نباید تلفن همراه شان مورد هجمه قرار بگیرد اما فحاشی که به آقای کوپال ناظمی صورت گرفت درست بود؟ اینکه در راهرو آزادی آن حرف ها زده شود ایراد ندارد؟! تمرکز او را برهم زدند. برای اولین بار نیست و بارها در برنامه فوتبال برتر هم نشان داده شد که برخی افراد بین دو نیمه به اتاق داوران می روند و به آن ها فشار می آورند و حمله می کنند. آیا در آن زمان با آن ها برخورد شد؟! قانون اجرا شد؟ فیلم آن کاملا موجود بود. اگر قانون را درست اجرا کنیم استقلال هم نمی تواند از آن رد شود.

پایان فصل همه را محروم کنیم

وقتی تیم های دیگر از قانون رد می شوند و قانون گذار برخورد نمی کند آن زمان هم بازیکن مقابل باشگاه می ایستد و می گوید توان دفاع از حقوق ما را نداری، بگذار ما جواب بدهیم. مربیان استقلال بارها به من گفته اند که شما اصرار به قانون مداری داری و نمی توانی از حقوق ما دفاع کنی. فصل که به اتمام رسید از ابتدای لیگ مصاحبه ها و حوادث را مورد بررسی قرار دهیم و همه کسانی که قانون را رد کردند محروم کنیم.

تاج و نکونام رابطه دوستانه ای دارند

تا جایی که من می دانم نکونام و تاج رابطه دوستانه ای دارند و آقای تاج همیشه بسیار مهربانانه رفتار کرده است. در یک سری فشارها، عکس العمل ها و اتفاقات داوری که رخ می دهد و سوت هایی که زده می شود و البته کارهایی که عضو ارشد کمیته داوران انجام داد مربی را تحت فشار قرار می دهند. به خصوص مربی به مانند نکونام که امسال در کورس قهرمانی بوده اما بیشتر از سایر مربیان تحت فشار بوده است. باشگاه به دلیل مشکلات مالی که وارث آن بوده در ابتدای سال نتوانسته تیم قوی ببندد و آقای نکونام به خاطر خواسته هواداران که استقلال را همیشه با هر شرایطی مدعی قهرمانی می دانند نسبت به رقبای خودش بیشتر مورد فشار قرار گرفته است.

سرمربی با رئیس فدراسیون صحبت کرد

نکونام با آقای تاج صحبت کردند و نماینده ای از سوی باشگاه استقلال خدمت ایشان رفتند. ما هیچ موضعی نسبت به رئیس فدراسیون نداریم و بسیار ارادتمند هستیم. امیدوار هستیم و قول می دهیم تکرار نشود. به خاطر اشتباهات داوری و اتفاقات و فشارهایی که در هفته های آخر از نظر داوری رخ داد و علی الخصوص صحبت های عضو ارشد کمیته داوران شب قبل از مسابقه ما اعتقاد داریم داوری ناظمی و حیدری را تحت تاثیر قرار داده بود این صحبت ها صورت گرفت.

تاج کمک های خوبی به نکونام کرده بود

مگر می شود کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران با رئیس فدراسیون ارتباط خوبی نداشته باشد؟! به نظرم تاج از زمان بازیگری کمک های خوبی به نکونام کرده بود. ایشان در آن لحظه تحت تاثیر صحبت های سخنگوی کمیته داوران بود. درباره صحنه ها بسیاری از کارشناسان خارجی هم نظر می دهند که خلاف نظر کارشناس است. به مربی حق بدهید که نظر کارشناسان خارجی را هم لحاظ کند و در نتیجه همه این ها می تواند تاثیر گذار باشد.

سوت ها به نفع استقلال بوده؟

در پایان فصل باید از ابتدای مسابقات و حتی بازی های فصول قبل کارشناسانی که هیچ گونه وابستگی به فدراسیون ندارند مورد بررسی قرار بگیرند. می گویید چون نتایج بازی هایی که بیژن حیدری برای ما سوت زده به نفعمان بوده پس تاثیر گذار نبود! در حالی که باید در مقیاس کلی تر آن را بررسی کنید. فقط آقای حیدری نه؛ من باید بازی ها را آنالیز کنم که آیا با وجود اشتباهات ایشان پیروز شدیم یانه. در مقیاس کلی باید این فصل را بررسی کنید تا ببینیم تیم هایی که در فصول اخیر از اشتباهات داوری نفع بردند بازهم درصدر جدول آن هستند یا استقلال مثل همیشه صدرنشین متضررین است. اگر این جدول به هم خورده است که به فدراسیون فوتبال تبریک می گویم که توانسته این کار را انجام دهد.

فتاحی به قهرمانی های استقلال کمک کرده

سرپرست باشگاه استقلال درباره همکاری با سعید فتاحی گفت: فعلا ایشان با ما هیچ همکاری ندارند و این امکان وجود دارد که در آینده این اتفاق رخ دهد. اینکه در بازی با نساجی کنار زمین بودند را بنده اطلاعی ندارم و این برعهده ناظر و مسئولان برگزاری مسابقه است. من طرفدار قانون مداری هستم. ایشان از همکاران خوب ما هستند که در فصل قهرمانی ما هم نقش موثری داشتند. در حال حاضر هیچ رابطه سازمانی با ما ندارند. ایشان علاقه قلبی به استقلال دارند.

دستگردی میزبان دیدار پایانی استقلال

وی درباره ورزشگاه میزبان بازی هفته پایانی استقلال برابر پیکان گفت: آقای کشوری گفتند که فعلا بازی پیکان و استقلال در ورزشگاه دستگردی برگزار می شود و این یعنی طبق برنامه قبلی اینگونه است. ولی طبق صحبتی که در جلسات صورت گرفته گفته شد که منتظر نتایج بمانید و اگر بازی آخر در قهرمانی موثر بود درباره محل برگزاری مسابقه تصمیم گیری صورت می گیرد. ما هم به فدراسیون نامه زدیم و گزینه هایمان را اعلام کردیم. این بازی به لحاظ اهمیت در قهرمانی باید در جایی باشد که امکان حضور تماشاگران مهیا شود. یادمان نرود هم سال گذشته و هم امسال تیم های رقیب ما با تماشاگر بازی کردند؛ پارسال در استادیوم خانگی و امسال در شهر قزوین این بازی را برگزار کردند! با رعایت عدالت و مساوات باید برای استقلال هم چنین شرایطی در نظر گرفته شود.

دومی از بضاعت استقلال فراتر است!

جواد نکونام و بازیکنانش نهایت کار ممکن را انجام دادند و حتی تا همین جا هم که آمده اند از آن بضاعت استقلال هم فراتر رفته است. نگرانی ما هم همین است که تیمی که با این بضاعت تا اینجا آمده قهرمان نشود و امیدواریم تیم قهرمان شود چون استقلال با هر امکانات و توانی برای قهرمانی مبارزه می کند و این شعاری است که نکونام در این فصل داده است. شرایط می توانست به گونه ای باشد که قهرمانی استقلال به هفته پایانی نکشد.

نظر شما