شناسهٔ خبر: 66899028 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

ماهنامه فکه روی پله ۲۵۲ نشست؛

«شینوپشت» در رمادیه!

نشر شاهد شماره ۲۵۲ مجله «فکه»؛ ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی را روانه پیشخان نشریات کرد.

صاحب‌خبر -

سرویس فرهنگ مقاومت خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شماره ۲۵۲ مجله «فکه» ماهنامه فرهنگی، اجتماعی در اردیبهشت ۱۴۰۳ به قیمت ۶۵,۰۰۰ تومان منتشر شد. طرح جلد این شماره تصویری از قدیر سرلک، شهید مدافع حرم با عنوان «در آغوش پرچم» است که پرونده ویژه این شماره را به خود اختصاص داده است.

فکه اردیبهشت با آثاری چون «با هم، برای هم»، «وقتی که نامه نوشت»، «تلک قضیه و تلک قضیه»، «از شکست دلتاتا وعده صادق»، «تنبیه یک رژیم»، «نتیجه مسامحه»، «از تبار نور»، «طوفان پیروزی»، «مانور احمقانه»، «فقط برای خدا بجنگ»، «ضرب و شست خدا به عموسام کدخدا!»، «وزیر بهداشت! من محجبه‌ام…» و… صفحات خود را مزین کرده است.

خاطرات زرین هشت سال دفاع مقدس گنجینه خاطرات بکر و عجیبی است که گاه از مرور رشادت و دلاوری فرزندان این مرز و بوم، حسی مملو از غرور به جان‌مان می‌نشاند و گاهی با مرور مظلومیت‌شان چشمانمان را نمناک می‌کند. در این بین خاطرات طنز و شیرین دفاع مقدس روایت دیگری است. روایتی از حس لطیف زندگی در بطن سیاه و تلخ جنگ. روایتی که نشان می‌دهد رزمندگان ما جنگ را زندگی کرده‌اند… در بخشی از این خاطرات آمده است: «تصورم بر این بود اردوگاه‌های رماد یک تا نه پشت سرهم هستند، با انگشت به پشت سرم اشاره کردم و گفتم «همین شت، رمادیه.»همین که گفتم همین پشت، مکثی کرد و خضیر را صدا کرد. چند ثانیه با هم صحبت کردند. داشت به رئیسش می‌گفت «گول پشت؟ هذا پشت؟» خضیر برگشت و از من پرسید «شینوپشت؟» ص ۳۱

مجله ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی «فکه» شماره ۲۵۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به قیمت ۶۵,۰۰۰ تومان در نشر شاهد به چاپ رسید.

نظر شما