شناسهٔ خبر: 66898390 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بزرگداشت رئیس جمهور شهید ایران در کراچی پاکستان

به مناسبت شهادت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و همراهان وی در سانحه بالگرد، مجلس ترحیم و بزرگداشت این شهدا در کراچی مرکز ایالت سند پاکستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

بزرگداشت رئیس جمهور شهید ایران در کراچی پاکستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، در این مراسم که به میزبانی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی برگزار شد، رهبران احزاب سیاسی و مذهبی، شخصیت های برجسته شیعه و سنی، شخصیت های علمی و فرهنگی، نمایندگان اقلیت های مذهبی و جمعی از اقشار مختلف جامعه پاکستان با حضور خود به مقام شامخ رئیس جمهور شهید و سایر شهیدان ادای احترام کردند.
در این مراسم ترجمه اردو پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای در خصوص شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و یارانشان قرائت شد.
دکتر "معراج الهدی صدیقی" از رهبران مرکزی حزب جماعت اسلامی پاکستان در سخنان خود ضمن عرض تسلیت و تعزیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و یارانشان به ملت ایران، رهبر انقلاب اسلامی و خانواده شهدا گفت: امروز تمام جهان اسلام به مناسبت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و یارانشان در سوگ است چراکه امت اسلامی از یک رهبر بزرگ خود که همواره در دفاع از اسلام و مسلمین پیش رو بود محروم شده است.
"علامه سید رضی جعفر نقوی" رئیس ائتلاف جعفریه پاکستان در این مراسم گفت: شهید آیت لله رئیسی در سخنرانی های خود در مجامع بین المللی طوری دشمن را به چالش می کشید که گویی مجاهدی در جبهه نبرد صحبت می کرد چرا که تعالیم رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در عمق روح ایشان ریشه گرفته بود.
مداحی و خواندن سرود های زیبا در وصف شهید آیت الله رئیسی، همراهان ایشان و سایر شهدای مقاومت توسط مداحان برجسته پاکستانی و اجرای سرود سلام فرمانده و سرودی دیگر به زبان فارسی توسط گروه سرود دانش آموزان مدرسه صبح ظهور از دیگر برنامه های این مراسم ترحیم و بزرگداشت بود.
گفتنی است در پایان این مراسم باشکوه، علامه شبیرحسن میثمی دبیرکل شیعه علما کنسول پاکستان، برای مغفرت و علو درجات شهدا دعا کردند و تعدادی از میهمانان شاخص شرکت کننده در مجلس ترحیم دفتر یادبود شهدای سانحه بالگرد رئیس جمهور فقید کشورمان را امضا کردند.

 

 

نظر شما