شناسهٔ خبر: 67814312 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اذعان رسانه صهیونیست به از دست دادن سطح آمادگی ارتش اشغالگر در جبهه شمال

مریم مینایی

روزنامه عبری «معاریو» فاش کرد ارتش رژیم صهیونیستی هر روز سطح آمادگی خود را در جبهه شمالی در مقابل مقاومت لبنان از دست می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری معاریو نوشت از دست دادن آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل فرسایش و خستگی نیروهای آن در جریان جنگ غزه است که بیش از ۳۰۰ روز به طول انجامیده است.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، این روزنامه همچنین فاش کرد این مسأله نیز به دلیل روال جنگ دفاعی تهاجمی رژیم صهیونیستی در شمال و افزایش فعالیت نیروهای امنیتی در کرانه باختری است و ارتش این رژیم بیشتر از نیروهای ذخیره ساخته شده است.

روزنامه معاریو همچنین نوشت ده‌ها گردان صهیونیستی از هفتم اکتبر در جبهه‌های مختلف درگیری کار می‌کنند و خود آنها نیز مجبور خواهند بود در شمال در کنار تشکیلات منظم مانور دهند.

معاریو رهبری سیاسی رژیم صهیونیستی را مسؤول آنچه در جبهه شمال فلسطین اشغالی رخ داده است و نیز کوچ اجباری حدود ۱۰۰ هزار شهرک‌نشین از شهرک‌های شمالی می‌داند. (با علم به اینکه این تعداد بسیار بیشتر است و به گفته رسانه‌های رژیم صهیونیستی، تعداد افراد تخلیه شده از شمال به ۲۵۰ هزار شهرک‌نشین رسیده است.)

این روزنامه فاش کرد تصمیم درخصوص آینده شمال نظامی نیست بلکه سیاسی است و ارتش رژیم اشغالگر دراصل برای انجام یک مانور زمینی در اواخر ماه مه گذشته بر اساس دستورات هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش آماده شد.

معاریو نوشت که ارتش به‌رغم آموزش‌هایی که در مناطق کوهستانی انجام می‌دهد و تشکیلات دفاعی و تهاجمی حزب‌الله و همچنین تغییر ذهنیت رزمی میان غزه و لبنان، آمادگی خود را برای انجام هرگونه مانور زمینی از دست داده است.

طبق نوشته این روزنامه عبری، پیشتر یوآو کیش، وزیر آموزش رژیم صهیونیستی، اعلام کرده بود که سال تحصیلی در شمال فلسطین اشغالی در موعد مقرر شروع نخواهد شد و اگر سال تحصیلی در شمال (سرزمین‌های اشغالی) در زمان مقرر آغاز نشود، این مسأله به معنای فروپاشی اجتماعی و اقتصادی شهرک‌ها و ساکنان آن است.

از زمان آغاز جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به‌عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده است که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های عبری ده‌ها شهرک در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات حزب‌الله تخلیه شده و این مناطق شبیه شهر ارواح شده است. ساکنان شهرک‌های شمالی می‌گویند کابینه نتانیاهو آن‌ها را به حال خودشان رها کرده است و فکری برای حل بحران مناطق شمالی نمی‌کند.

انتهای پیام

نظر شما